Świat Dysku: Wiedźmy
Pudełko wymiary
30 x 30 x 7.5 cm
30 x 30 x 7.5 cm
Waga około
1.3 kg
Ocena
6.17
Rekomendowane gry dla Ciebie
Producent
Kategorie
fantasy (Fantasy)
na podstawie powieści (Novel-based)
Pozycja na BGG
4643
Ocena na BGG
6.17/10 na 1980 głosy
Nazwa oryginalna
The Witches
Mechaniki
kooperacja (Cooperative Game)
--------- (Critical Hits and Failures)
rzucanie kośćmi (Dice Rolling)
--------- (Events)
ruch po punktach (Point to Point Movement)
zbiory zasobów (Set Collection)
wariant solo (Solo / Solitaire Game)
--------- (Stat Check Resolution)
Wydanie
polskie
Instrukcja
polska
Wiek
od 13 lat
Liczba graczy
od 1 do 4 osób
Czas gry
od 60 do 120 min.
Rok wydania
2013
Autor
Martin Wallace
Pudełko zawiera
*instrukcja
*kartonowa plansza
*4 pionki Wiedźm
*4 kostki
*30 żetonów łatwych problemów
*17 żetonów trudnych problemów
*kartę pomocy
*4 karty Wiedźm
*żeton niewidzialności
*żeton Ulecz chorą świnkę
*żeton magii
*55 kart
*16 żetonów rechotu
*12 żetonów kryzysów
*12 żetonów Czarnej Alis
Jest to samodzielna gra do serii Świat Dysku

Opis

Witaj w Lancre, „państwie tak małym, że jego król nawet przeciągnąć porządnie się nie może bez paszportu!”. Właśnie w tej krainie pod górami, przy Wielkim Wąwozie, pagórku Długim, przyjdzie nam zdawać test na prawdziwą czarownicę!

Powszechnie wiadomo że czarownic powinno być trzy „matka, dziewica… i ta trzecia”, natomiast gra przewiduje wariant gry jedno-, dwu-, trzy-, oraz czteroosobowej. Uczestnicy wcielają się w adeptki magii, bohaterki fantastycznego świata Dysku Terry’ego Pratchett’a i próbują pilnować porządku w tym przytłaczającym wielkością państwie. Rozgrywkę rozpoczynamy od umieszczenia problemów na planszy według wskazówek instrukcji, oraz dobraniu pięciu kart. Na początku każdej rundy gracze wprowadzają do gry nowy problem z Toru Problemów. Trzeba uważać i współpracować, ponieważ jeśli problem z Toru trafi na miejsce gdzie wcześniej leżał problem nierozwiązany, ów nawarstwi się i będzie trzeba położyć na nim żeton kryzysu- co będzie oznaczało że trudność rozwiązania go wzrośnie! Jak sobie z tym poradzić? Tym, czego wiedźmy nienawidzą- współpracą. Poruszając się po mapie pieszo, bądź zagrywając kartę z ręki, która umożliwi latanie, odwiedzamy miejsca problemowe. Rozwiązać problem można rzucając kostkami. Suma oczek musi dać wartość łączną wyższą niż trudność problemu. Jeśli nam się uda, zdobywamy punkty i problem znika, jeśli nie, dostajemy karne punkty rechotu! Ci którzy mają owych żetonów najwięcej dostają Ujemne Punkty Czarnej Alice (wiedźmy równie potężnej, co obłąkanej). Zagrywając karty z ręki możemy wspomagać swoje rozwiązywanie problemów „głowologią”, bądź magią, w szczęśliwych przypadkach karty pozwalają nam nawet przerzucać punkty rechotu! Opanuj problemy wieśniaków, zanim na plansze wejdą Trudne Problemy! Już nie tylko będziemy pomagać przy złamaniach, ciążach czy chorych świniach, z fioletowymi problemami będziemy musieli radzić sobie z elfami, które próbują przejąć kontrole nad naszą rzeczywistością, czy z tyranami na tronie Lancre! Tutaj czarownice będą miały pełne ręce roboty!

Ta gra kooperacyjna ma wiele wariantów trudności, dla początkujących jak i zaawansowanych graczy. Możemy ograniczać żetony kryzysu (jak się skończą wszyscy gracze przegrywają), lub punkty rechotu (rozdane wtedy będą Ujemne Punkty Czarnej Alice). Spróbuj swoich sił jako adeptka magii i zdobądź jak najwięcej punktów na egzaminie pilnując swojego ukochanego kraju przed inwazją elfów i złymi królami! Pamiętaj, jak mawiała najsłynniejsza wiedźma Lancre, Babcia Weatherwax: „ Kiedy straci się szacunek, jest się nikim”!

Nagrody i wyróżnienia

Akcesoria do gry

Gry z serii

Cena gry

Zdjęcia gry z serwisu BoardGameGeek

Komentarze i opinie na temat gry

Data Publikacji 2013-07-25 07:40:25
Wiedzmy, wiedżmy