Neuroshima: Konwój (2 ed.)
Pudełko wymiary
11 x 18.5 x 4 cm
11 x 18.5 x 4 cm
Waga około
0.4 kg
Ocena
6.83
Producent
Portal
Kategorie
Gra karciana (Card Game)
Walka (Fighting)
Science Fiction (Science Fiction)
Pozycja na BGG
1876
Ocena na BGG
6.83/10 na 728 głosy
Nazwa oryginalna
Neuroshima: Convoy
Mechaniki
Ruch po obszarach (Area Movement)
Zarządzanie ręką (Hand Management)
Wzajemne zniszczenie (Take That)
Wydanie
polskie
Instrukcja
polska
Wiek
od 10 lat
Liczba graczy
od 2 do 2 osób
Czas gry
od 30 do 40 min.
Edycja
1
Rok premiery
2012
Rok wydania
2015
Autor
Ignacy Trzewiczek
Pudełko zawiera
Instrukcja
*Talia 35 kart Posterunku
*Talia 35 kart Molocha
*5 kart miast
*21 dwustronnych żetonów siły
*6 dwustronnych zdolności specjalnych
*1 żeton wykorzystanej cechy miasta
*4 żetony zniszczonych dzielnic
*1 żeton dodatkowej dzielnicy
*1 znacznik walki o dzielnicę

Opis

Konwój maszyn Molocha wyruszył w kierunku Nowego Jorku. Elektroniczny mózg podjął decyzję – rozłożona na wschodnim wybrzeżu metropolia musi zostać zrównana z ziemią. To zakończy opór ludzi i pozwoli ostatecznie złamać linie obrony. Stalowoszare mrowie maszyn niszczy wszystko na swej drodze. Horyzont zdobią słupy dymu. Już wkrótce ozdobią krajobraz w miejscu, które dawniej nazywano Nowym Jorkiem…

Chyba że… Chyba że żołnierze Posterunku zdołają zatrzymać marsz maszyn Molocha…

Konwój to gra karciana dla dwóch graczy, której akcja rozgrywa się w postapokaliptycznym świecie Neuroshimy, znanym z takich gier jak Neuroshima Hex, 51. Stan, czy Nowa Era, świecie, w którym ludzkość walczy z armią Molocha, napierającą od północy bezlitosną, rosnącą z każdym dniem konstrukcją zamieniającą świat w gigantyczną automatyczną fabrykę, w której nie ma miejsca na ludzi.

Konwój to asymetryczna gra karciana – jeden z graczy kieruje tytułowym konwojem potężnych maszyn Molocha, które zmierzają w kierunku Nowego Jorku obracając w ruinę mijane po drodze miasta. Jego celem jest dotrzeć do miasta i obrócić je w perzynę. Gracz dysponuje talią 35 kart zawierającą maszyny Molocha (znane z Neuroshimy Hex roboty takie jak Działo Gaussa, Klaun, czy Juggernaut), moduły, dołączane do maszyn (m.in. moduł Sieci, moduł Kasparov) oraz karty specjalne (jak Odepchnięcie, czy Ruch). Wystawia je w kolejnych miastach starając się obrócić ludzkie osady w pył i przygotować się do finałowej batalii o Nowy Jork…

Drugi z graczy dowodzi oddziałami partyzanów Posterunku. Ostrzeliwują oni roboty Molocha przez całą ich drogę aż do ostatecznej bitwy w Nowym Jorku. Talia Posterunku także zawiera 35 kart. Gracze znajdą w niej żołnierzy Posterunku (znane z Neuroshimy Hex jednostki takie jak Biegacz, czy Operator CKM), budynki (takie jak Bunkier, czy Działo EMP) oraz wiele kart specjalnych (Ruch, Odwrót, Medyk i inne). Celem gracza Posterunku jest wygrać choć kilka bitew, choć na chwilę spowolnić marsz Molocha i przygotować możliwie największe piekło w samym Nowym Jorku.

Rozgrywka trwa 30-45 minut, wymaga sporej dozy kombinowania, blefowania, przewidywania tego jakie karty przeciwnik może mieć na ręce i na co go aktualnie stać, obfituje w wiele zwrotów akcji i jak zwykle w przypadku gier z Portalu w świetny sposób łączy fabułę gry z elegancką mechaniką.

Nagrody i wyróżnienia

Akcesoria do gry

Gry z serii

Cena gry

Zdjęcia gry z serwisu BoardGameGeek

Komentarze i opinie na temat gry

Data Publikacji 2013-07-31 14:31:40