Neuroshima: Konwój (2 ed.)
- Pudełko wymiary
- 11 x 18.5 x 4 cm
- Waga około
- 0.4 kg
6.63
- Producent
- Portal
- Kategorie
- gra karciana (Card Game)
walka (Fighting)
science Fiction (Science Fiction) - Pozycja na BGG
- 3865
- Ocena na BGG
- 6.63/10 na 1112 głosy
- Nazwa oryginalna
- Neuroshima: Convoy
- Mechaniki
- ruch po obszarach (Area Movement)
--------- (Card Play Conflict Resolution)
zarządzanie ręką (Hand Management)
wzajemne zniszczenie (Take That) - Wydanie
- polskie
- Instrukcja
- polska
- Wiek
- od 10 lat
- Liczba graczy
- od 2 do 2 osób
- Czas gry
- od 30 do 40 min.
- Edycja
- 1
- Rok premiery
- 2012
- Rok wydania
- 2015
- Autor
- Ignacy Trzewiczek
- Pudełko zawiera
- Instrukcja
*Talia 35 kart Posterunku
*Talia 35 kart Molocha
*5 kart miast
*21 dwustronnych żetonów siły
*6 dwustronnych zdolności specjalnych
*1 żeton wykorzystanej cechy miasta
*4 żetony zniszczonych dzielnic
*1 żeton dodatkowej dzielnicy
*1 znacznik walki o dzielnicę
Opis
Konwój maszyn Molocha wyruszył w kierunku Nowego Jorku. Elektroniczny mózg podjął decyzję – rozłożona na wschodnim wybrzeżu metropolia musi zostać zrównana z ziemią. To zakończy opór ludzi i pozwoli ostatecznie złamać linie obrony. Stalowoszare mrowie maszyn niszczy wszystko na swej drodze. Horyzont zdobią słupy dymu. Już wkrótce ozdobią krajobraz w miejscu, które dawniej nazywano Nowym Jorkiem…
Chyba że… Chyba że żołnierze Posterunku zdołają zatrzymać marsz maszyn Molocha…
Konwój to gra karciana dla dwóch graczy, której akcja rozgrywa się w postapokaliptycznym świecie Neuroshimy, znanym z takich gier jak Neuroshima Hex, 51. Stan, czy Nowa Era, świecie, w którym ludzkość walczy z armią Molocha, napierającą od północy bezlitosną, rosnącą z każdym dniem konstrukcją zamieniającą świat w gigantyczną automatyczną fabrykę, w której nie ma miejsca na ludzi.
Konwój to asymetryczna gra karciana – jeden z graczy kieruje tytułowym konwojem potężnych maszyn Molocha, które zmierzają w kierunku Nowego Jorku obracając w ruinę mijane po drodze miasta. Jego celem jest dotrzeć do miasta i obrócić je w perzynę. Gracz dysponuje talią 35 kart zawierającą maszyny Molocha (znane z Neuroshimy Hex roboty takie jak Działo Gaussa, Klaun, czy Juggernaut), moduły, dołączane do maszyn (m.in. moduł Sieci, moduł Kasparov) oraz karty specjalne (jak Odepchnięcie, czy Ruch). Wystawia je w kolejnych miastach starając się obrócić ludzkie osady w pył i przygotować się do finałowej batalii o Nowy Jork…
Drugi z graczy dowodzi oddziałami partyzanów Posterunku. Ostrzeliwują oni roboty Molocha przez całą ich drogę aż do ostatecznej bitwy w Nowym Jorku. Talia Posterunku także zawiera 35 kart. Gracze znajdą w niej żołnierzy Posterunku (znane z Neuroshimy Hex jednostki takie jak Biegacz, czy Operator CKM), budynki (takie jak Bunkier, czy Działo EMP) oraz wiele kart specjalnych (Ruch, Odwrót, Medyk i inne). Celem gracza Posterunku jest wygrać choć kilka bitew, choć na chwilę spowolnić marsz Molocha i przygotować możliwie największe piekło w samym Nowym Jorku.
Rozgrywka trwa 30-45 minut, wymaga sporej dozy kombinowania, blefowania, przewidywania tego jakie karty przeciwnik może mieć na ręce i na co go aktualnie stać, obfituje w wiele zwrotów akcji i jak zwykle w przypadku gier z Portalu w świetny sposób łączy fabułę gry z elegancką mechaniką.
Nagrody i wyróżnienia
Pliki i strony związane z grą
- Gra na stronie Wydawnictwa Portal
- Instrukcja gry
- Pierwsze wrażenia na blogu planszoholik.pl
- Recenzja na blogu macki-zostaly-rzucone
- Recenzja na blogu W pajęczej sieci
- Recenzja w Rebel Times #58
- Recenzja w serwisie Angry Board Gamer
- Recenzja w serwisie Esensja
- Recenzja w serwisie GamesFanatic.pl
- Recenzja w serwisie Niedzielni Gracze
- Recenzja w serwisie Paradoks
- Recenzja w serwisie Polter.pl
- Recenzja w serwisie Tawerna RPG
- Recenzja w serwisie Turlnij!
- Recenzja z serwisu "W Pajęczej Sieci"
- Videorecenzja na portalu Boardgames factory
- Wideorecenzja Game Troll TV
- Informacje o grze na BoardGameGeek
Akcesoria do gry
Gry z serii
Cena gry
-
AM76
47.00 PLN