Zakon Krańca Świata (Enclave)
Pudełko wymiary
30 x 30 x 7 cm
30 x 30 x 7 cm
Waga około
1.7 kg
Rekomendowane gry dla Ciebie
Producent
G3
Wydanie
polskie, niemieckie, angielskie
Instrukcja
polska, angielska, niemiecka
Wiek
od 12 lat
Liczba graczy
od 2 do 4 osób
Czas gry
od 110 do 130 min.
Edycja
1
Rok premiery
2013
Rok wydania
2013
Autor
Krzysztof Wolicki
Pudełko zawiera
*plansza do gry
*instrukcja
*4 karty poszukiwaczy
*18 kart pułapek
*18 kart pryzmatów
*12 kart kantorka u Glizdy
*18 kart misji w Enklawie
*34 kart Placu Noży
*15 kart Drzewa
*24 kart akcji (po 6 dla gracza)
*30 żetonów wiedzy
*4 żetony Synchronu
*10 żetonów Drzewa
*5 żetonów fazy inicjatywy
*4 żetony przygotowania skoku
*4 żetony likwidacji poziomów krytycznych
*60 żetonów pieniędzy
*znacznik tury
*5 drewnianych znaczników Drzewa
*1 drewniany znacznik tury
*4 komplety 13 drewnianych znaczników gracza w różnych kolorach

Opis

Dwunastu przywódców religijnych zwanych Mistrzami Blasku zyskało wielkie wpływy oraz mnóstwo wyznawców, aby w noc przesilenia niespodziewanie wywołać koniec świata dokładnie według przepowiedzianych przez siebie reguł. 

Właściwie stało się wszystko, co tylko ludzie zdołali sobie wyobrazić. A podczas tego dramatycznego spektaklu Mistrzowie Blasku odsiewali ziarno od plew. Zabierali wybranych, żeby zbudować im nowe, miłe piekiełko w wyższym wymiarze. Gdzieś w takim przedsionku do zaświatów. Nie wiadomo, jak zdołali się tam dostać ani jakim sposobem potrafili wpływać na rzeczywistość. W każdym razie odpowiednią moc mogli uzyskać wyłącznie dzięki ścisłej współpracy.

 

Koniec świata panów mądrali nie był tak perfekcyjny, jak można by się spodziewać. Wkrótce okazało się, że niektórzy z ludzi pozostawionych własnemu losowi na zgliszczach minionego świata potrafią przenikać do rzeczywistości Mistrzów Blasku. Może moc, którą Mistrzowie Blasku tchnęli w świat, żeby go rozwalić, zostawiła jakiś trwały ślad? A może przejście po prostu nie jest takie trudne? Pierwszym człowiekiem, który odkrył u siebie te niezwykłe zdolności, był Jonas Arvani. Niedługo potem przekonał się, że nie jest jedyny i założył gildię.

Umiejętność dokonywania abordaży, to znaczy skoków w wyższy wymiar, w którym Mistrzowie Blasku zbudowali swoją kaleką utopię, stała się wkrótce wielkim biznesem. Gildia miała twarde zasady, którym nie każdy mógł podołać. Zaczęły powstawać konkurencyjne ugrupowania, mniej sprawne i mniej uczciwe. 

Zadaniem pozyskiwaczy czy też szkolonych w gildii grabieżców jest wykradanie z enklawy Mistrzów Blasku wynalazków i urządzeń, które w zrujnowanym świecie zyskiwały rangę artefaktów. Najcenniejszymi pryzami, jakie można wynieść z abordażu, są schematy budowy urządzeń pozwalające odtworzyć daną rzecz, tak, aby znów mogła służyć ludziom. 

I tak w grze planszowej każdy z graczy otrzymuje kartę pozyskiwacza wraz z maszyną wspomagającą abordaże. 

Podczas rozgrywki, która będzie trwała 6 tur, gracze mają możliwość:

  •   ulepszać swojego pozyskiwacza (psychika i kondycja fizyczna)
  •   ulepszać wyposażenie maszyny do skoków (sarkofagu i sezamu)
  •   zakupić przedmioty umożliwiające ominięcie pułapek będących śmiertelnym zagrożeniem w enklawie Mistrzów Blasku
  •   zakupić niezbędne medykamenty, aby chronić swoje zdrowie psychiczne oraz fizyczne
  •   wykonać abordaż do enklawy Mistrzów Blasku dla cennego pryzu jak i zdobycia wiedzy
  •   wykonać zlecenie dla „Pasterza” bez ponoszenia ryzyka, lecz z mniejszymi korzyściami
  •   udać się do wyroczni celem podejrzenia swojej przyszłości, jak i przejęcia inicjatywy w kolejnej turze
  •   skorzystać z karty osoby lub lokacji na ścieżce „Ku Drzewu” będącej główną osia prowadzącą do zwycięstwa, jakim jest zostanie „wybrańcem mistycznego Drzewa”

Nagrody i wyróżnienia

Akcesoria do gry

Gry z serii

Cena gry

Zdjęcia gry z serwisu BoardGameGeek

Komentarze i opinie na temat gry

Data Publikacji 2013-08-27 22:08:24