Zakon Krańca Świata (Enclave)
- Pudełko wymiary
- 30 x 30 x 7 cm
- Waga około
- 1.7 kg
6.25
- Producent
- G3
- Kategorie
- przygodowa (Adventure)
na podstawie powieści (Novel-based)
science Fiction (Science Fiction) - Pozycja na BGG
- 11711
- Ocena na BGG
- 6.25/10 na 234 głosy
- Nazwa oryginalna
- Enclave: Zakon Krańca Świata
- Mechaniki
- dociąganie kart (Open Drafting)
zróżnicowanie kolejności akcji (Variable Phase Order)
zajmowanie pól akcji (Worker Placement) - Wydanie
- polskie, niemieckie, angielskie
- Instrukcja
- polska, angielska, niemiecka
- Wiek
- od 12 lat
- Liczba graczy
- od 2 do 4 osób
- Czas gry
- od 110 do 130 min.
- Edycja
- 1
- Rok premiery
- 2013
- Rok wydania
- 2013
- Autor
- Krzysztof Wolicki
- Pudełko zawiera
- *plansza do gry
*instrukcja
*4 karty poszukiwaczy
*18 kart pułapek
*18 kart pryzmatów
*12 kart kantorka u Glizdy
*18 kart misji w Enklawie
*34 kart Placu Noży
*15 kart Drzewa
*24 kart akcji (po 6 dla gracza)
*30 żetonów wiedzy
*4 żetony Synchronu
*10 żetonów Drzewa
*5 żetonów fazy inicjatywy
*4 żetony przygotowania skoku
*4 żetony likwidacji poziomów krytycznych
*60 żetonów pieniędzy
*znacznik tury
*5 drewnianych znaczników Drzewa
*1 drewniany znacznik tury
*4 komplety 13 drewnianych znaczników gracza w różnych kolorach
Opis
Dwunastu przywódców religijnych zwanych Mistrzami Blasku zyskało wielkie wpływy oraz mnóstwo wyznawców, aby w noc przesilenia niespodziewanie wywołać koniec świata dokładnie według przepowiedzianych przez siebie reguł.
Właściwie stało się wszystko, co tylko ludzie zdołali sobie wyobrazić. A podczas tego dramatycznego spektaklu Mistrzowie Blasku odsiewali ziarno od plew. Zabierali wybranych, żeby zbudować im nowe, miłe piekiełko w wyższym wymiarze. Gdzieś w takim przedsionku do zaświatów. Nie wiadomo, jak zdołali się tam dostać ani jakim sposobem potrafili wpływać na rzeczywistość. W każdym razie odpowiednią moc mogli uzyskać wyłącznie dzięki ścisłej współpracy.
Koniec świata panów mądrali nie był tak perfekcyjny, jak można by się spodziewać. Wkrótce okazało się, że niektórzy z ludzi pozostawionych własnemu losowi na zgliszczach minionego świata potrafią przenikać do rzeczywistości Mistrzów Blasku. Może moc, którą Mistrzowie Blasku tchnęli w świat, żeby go rozwalić, zostawiła jakiś trwały ślad? A może przejście po prostu nie jest takie trudne? Pierwszym człowiekiem, który odkrył u siebie te niezwykłe zdolności, był Jonas Arvani. Niedługo potem przekonał się, że nie jest jedyny i założył gildię.
Umiejętność dokonywania abordaży, to znaczy skoków w wyższy wymiar, w którym Mistrzowie Blasku zbudowali swoją kaleką utopię, stała się wkrótce wielkim biznesem. Gildia miała twarde zasady, którym nie każdy mógł podołać. Zaczęły powstawać konkurencyjne ugrupowania, mniej sprawne i mniej uczciwe.
Zadaniem pozyskiwaczy czy też szkolonych w gildii grabieżców jest wykradanie z enklawy Mistrzów Blasku wynalazków i urządzeń, które w zrujnowanym świecie zyskiwały rangę artefaktów. Najcenniejszymi pryzami, jakie można wynieść z abordażu, są schematy budowy urządzeń pozwalające odtworzyć daną rzecz, tak, aby znów mogła służyć ludziom.
I tak w grze planszowej każdy z graczy otrzymuje kartę pozyskiwacza wraz z maszyną wspomagającą abordaże.
Podczas rozgrywki, która będzie trwała 6 tur, gracze mają możliwość:
- ulepszać swojego pozyskiwacza (psychika i kondycja fizyczna)
- ulepszać wyposażenie maszyny do skoków (sarkofagu i sezamu)
- zakupić przedmioty umożliwiające ominięcie pułapek będących śmiertelnym zagrożeniem w enklawie Mistrzów Blasku
- zakupić niezbędne medykamenty, aby chronić swoje zdrowie psychiczne oraz fizyczne
- wykonać abordaż do enklawy Mistrzów Blasku dla cennego pryzu jak i zdobycia wiedzy
- wykonać zlecenie dla „Pasterza” bez ponoszenia ryzyka, lecz z mniejszymi korzyściami
- udać się do wyroczni celem podejrzenia swojej przyszłości, jak i przejęcia inicjatywy w kolejnej turze
- skorzystać z karty osoby lub lokacji na ścieżce „Ku Drzewu” będącej główną osia prowadzącą do zwycięstwa, jakim jest zostanie „wybrańcem mistycznego Drzewa”
Nagrody i wyróżnienia
Pliki i strony związane z grą
Akcesoria do gry
Gry z serii
Cena gry
-
AM76
109.90 PLN