Czas Honoru: Operacja Most III
- Pudełko wymiary
- 20 x 20 x 4.5 cm
- Waga około
- 0.3 kg
6.35
- Producent
- Kategorie
- gra karciana (Card Game)
gry wojenne (Wargame)
II Wojna Światowa (World War II) - Pozycja na BGG
- 12836
- Ocena na BGG
- 6.35/10 na 133 głosy
- Nazwa oryginalna
- Czas Honoru: Operacja Most III
- Mechaniki
- karty pola bitwy (Campaign / Battle Card Driven)
rzucanie kośćmi (Dice Rolling)
zarządzanie ręką (Hand Management)
różne zdolności graczy (Variable Player Powers) - Wydanie
- polskie
- Instrukcja
- polska
- Wiek
- od 12 lat
- Liczba graczy
- od 2 do 2 osób
- Czas gry
- od 30 do 30 min.
- Edycja
- 1
- Rok premiery
- 2013
- Rok wydania
- 2013
- Autor
- Michał Ozon
- Nazwa oryginalna
- Czas Honoru: Operacja Most III
- Ocena na BGG
- 6.39
- Pozycja na BGG
- 10055
- Poziom trudności
- 2.47 na 5
- Pudełko zawiera
- * 23 karty polskie
* 23 karty niemieckie
* 5 kart prób rakietowych
* 3 karty terenu
* 1 karta pomocy
* 15 drewnianych kostek części rakiet
* 2 drewniane kostki do gry
* 1 instrukcja
Opis
Jest rok 1944, Niemcy w tajnym poligonie rakietowym w Bliźnie intensywnie pracują nad rakietami balistycznymi V-2. Broń ta ma w zamyśle kierownictwa III Rzeszy rzucić Anglię na kolana i odwrócić niekorzystny bieg wojny. Polskie Państwo Podziemne trafnie ocenia wielkie znaczenie tych prac i kieruje do rozszyfrowania tajemnic poligonu najlepszych żołnierzy Armii Krajowej i przerzuconych z Anglii komandosów – Cichociemnych. Rozpoczyna się dramatyczna walka wywiadów, której stawką jest życie tysięcy mieszkańców Londynu, a może i wynik całej wojny…
Testy dalekosiężnych rakiet wymuszają na Niemcach prowadzenie działań na rozległym obszarze, łatwym do spenetrowania przez członków polskiego wywiadu. W szeregu brawurowych akcji części, a nawet cały korpus rakiety V-2, wpadają w ręce żołnierzy Armii Krajowej. Najważniejsze elementy, dokładnie zbadane przez najlepszych polskich inżynierów, mają być przerzucone na zachód podczas akcji o kryptonimie „Most III”. Dwusilnikowy samolot Douglas C-47 Skytrain startuje z wyzwolonych Włoch, by wylądować na polowym lotnisku w Polsce i odebrać bezcenny ładunek. Ale Niemcy nie są bezczynni i w okolice objęte polskimi działaniami kierują dodatkowe siły…
Gra Czas Honoru: Operacja Most III odtwarza powyższą historię, oddając w ręce graczy losy jednej z najważniejszych operacji polskiego wywiadu z czasu II wojny światowej. Gracze grają za pomocą kart, które przedstawiają najważniejszych bohaterów i wydarzenia tego starcia. Toczona walka będzie wielowymiarowa, gdyż o rezultacie nie rozstrzygnie wyłącznie brutalna siła, ale też zdolność do godzenia jej z subtelnymi działaniami wywiadowczymi. Zwycięży ten gracz, który lepiej wykorzysta własne zasoby, zaplanuje i zrealizuje swoje działania i do którego uśmiechnie się los, nieodłączny towarzysz zmagań wojennych.
Gra Czas Honoru: Operacja Most III została opracowana z najwyższa dbałością o szczegóły historyczne. Karty są ilustrowane historycznymi zdjęciami, wzbogaconymi dodatkowo fotografiami oryginalnych, ówczesnych przedmiotów, co nadaje im niepowtarzalny i realistyczny wygląd.
Skrócony opis rozgrywki
Gra trwa cztery etapy. Każdy z nich rozpoczyna się próbą rakietową, która powoduje rozrzucenie nowych szczątków i części rakiet w terenie otaczającym bazę rakietową. Gracze naprzemiennie wykonują akcje, za pomocą których wystawiają na stół swoje oddziały i wykonują nimi działania. By zbierać odłamki rakiet, używają zwiadowców, których osłaniają żołnierzami i partyzantami, gdyż natrafienie na wroga może doprowadzić do starcia. Działania te wspierają elitarnymi, szczególnie niebezpiecznymi dla wroga oddziałami Cichociemnych i SS-manów – zdolnymi do przenikania na dalekie zaplecze przeciwnika i wykradanie zdobytych już przez niego odłamków. Ponadto gracze budują sieć dowodzenia i wsparcia, która pozwala im efektywniej wykonywać swoje akcje.
Gracze wpływają na bieg rozgrywki, również podczas ruchów przeciwnika, dzięki zagrywanym z ręki kartom zdarzeń natychmiastowych i wydarzeń (np. Niemcy mogą korzystać ze swojej przewagi logistycznej, Polacy mogą ukryć, lub nawet ewakuować na zachód zdobyte części rakiet).
Przy rozstrzyganiu starć i efektów poszukiwań gracze używają kostek sześciościennych, ale mają liczne możliwości modyfikowania wyników rzutów, więc dobry plan powinien się udać nawet mimo braku szczęścia w kostkach.
Grę zwycięży ten gracz, który w momencie jej zakończenia będzie miał w swoich rękach więcej części i odłamków rakiet, co oznacza, że wykradł (Polak) lub utrzymał w tajemnicy (Niemiec) sekrety broni V-2.
Nagrody i wyróżnienia
Pliki i strony związane z grą
Akcesoria do gry
Gry z serii
Cena gry
-
AM76
44.00 PLN