Czas Honoru: Operacja Most III
Pudełko wymiary
20 x 20 x 4.5 cm
20 x 20 x 4.5 cm
Waga około
0.3 kg
Ocena
6.35
Rekomendowane gry dla Ciebie
Producent
Kategorie
gra karciana (Card Game)
gry wojenne (Wargame)
II Wojna Światowa (World War II)
Pozycja na BGG
12899
Ocena na BGG
6.35/10 na 133 głosy
Nazwa oryginalna
Czas Honoru: Operacja Most III
Mechaniki
karty pola bitwy (Campaign / Battle Card Driven)
rzucanie kośćmi (Dice Rolling)
zarządzanie ręką (Hand Management)
różne zdolności graczy (Variable Player Powers)
Wydanie
polskie
Instrukcja
polska
Wiek
od 12 lat
Liczba graczy
od 2 do 2 osób
Czas gry
od 30 do 30 min.
Edycja
1
Rok premiery
2013
Rok wydania
2013
Autor
Michał Ozon
Nazwa oryginalna
Czas Honoru: Operacja Most III
Ocena na BGG
6.39
Pozycja na BGG
10055
Poziom trudności
2.47 na 5
Pudełko zawiera
* 23 karty polskie
* 23 karty niemieckie
* 5 kart prób rakietowych
* 3 karty terenu
* 1 karta pomocy
* 15 drewnianych kostek części rakiet
* 2 drewniane kostki do gry
* 1 instrukcja

Opis

Jest rok 1944, Niemcy w tajnym poligonie rakietowym w Bliźnie intensywnie pracują nad rakietami balistycznymi V-2. Broń ta ma w zamyśle kierownictwa III Rzeszy rzucić Anglię na kolana i odwrócić niekorzystny bieg wojny. Polskie Państwo Podziemne trafnie ocenia wielkie znaczenie tych prac i kieruje do rozszyfrowania tajemnic poligonu najlepszych żołnierzy Armii Krajowej i przerzuconych z Anglii komandosów – Cichociemnych. Rozpoczyna się dramatyczna walka wywiadów, której stawką jest życie tysięcy mieszkańców Londynu, a może i wynik całej wojny…

Testy dalekosiężnych rakiet wymuszają na Niemcach prowadzenie działań na rozległym obszarze, łatwym do spenetrowania przez członków polskiego wywiadu. W szeregu brawurowych akcji części, a nawet cały korpus rakiety V-2, wpadają w ręce żołnierzy Armii Krajowej. Najważniejsze elementy, dokładnie zbadane przez najlepszych polskich inżynierów, mają być przerzucone na zachód podczas akcji o kryptonimie „Most III”. Dwusilnikowy samolot Douglas C-47 Skytrain startuje z wyzwolonych Włoch, by wylądować na polowym lotnisku w Polsce i odebrać bezcenny ładunek. Ale Niemcy nie są bezczynni i w okolice objęte polskimi działaniami kierują dodatkowe siły…

Gra Czas Honoru: Operacja Most III odtwarza powyższą historię, oddając w ręce graczy losy jednej z najważniejszych operacji polskiego wywiadu z czasu II wojny światowej. Gracze grają za pomocą kart, które przedstawiają najważniejszych bohaterów i wydarzenia tego starcia. Toczona walka będzie wielowymiarowa, gdyż o rezultacie nie rozstrzygnie wyłącznie brutalna siła, ale też zdolność do godzenia jej z subtelnymi działaniami wywiadowczymi. Zwycięży ten gracz, który lepiej wykorzysta własne zasoby, zaplanuje i zrealizuje swoje działania i do którego uśmiechnie się los, nieodłączny towarzysz zmagań wojennych.

 

Gra Czas Honoru: Operacja Most III została opracowana z najwyższa dbałością o szczegóły historyczne. Karty są ilustrowane historycznymi zdjęciami, wzbogaconymi dodatkowo fotografiami oryginalnych, ówczesnych przedmiotów, co nadaje im niepowtarzalny i realistyczny wygląd.

 

 

Skrócony opis rozgrywki

 

Gra trwa cztery etapy. Każdy z nich rozpoczyna się próbą rakietową, która powoduje rozrzucenie nowych szczątków i części rakiet w terenie otaczającym bazę rakietową. Gracze naprzemiennie wykonują akcje, za pomocą których wystawiają na stół swoje oddziały i wykonują nimi działania. By zbierać odłamki rakiet, używają zwiadowców, których osłaniają żołnierzami i partyzantami, gdyż natrafienie na wroga może doprowadzić do starcia. Działania te wspierają elitarnymi, szczególnie niebezpiecznymi dla wroga oddziałami Cichociemnych i SS-manów – zdolnymi do przenikania na dalekie zaplecze przeciwnika i wykradanie zdobytych już przez niego odłamków. Ponadto gracze budują sieć dowodzenia i wsparcia, która pozwala im efektywniej wykonywać swoje akcje. 

Gracze wpływają na bieg rozgrywki, również podczas ruchów przeciwnika, dzięki zagrywanym z ręki kartom zdarzeń natychmiastowych i wydarzeń (np. Niemcy mogą korzystać ze swojej przewagi logistycznej, Polacy mogą ukryć, lub nawet ewakuować na zachód zdobyte części rakiet). 

Przy rozstrzyganiu starć i efektów poszukiwań gracze używają kostek sześciościennych, ale mają liczne możliwości modyfikowania wyników rzutów, więc dobry plan powinien się udać nawet mimo braku szczęścia w kostkach. 

Grę zwycięży ten gracz, który w momencie jej zakończenia będzie miał w swoich rękach więcej części i odłamków rakiet, co oznacza, że wykradł (Polak) lub utrzymał w tajemnicy (Niemiec) sekrety broni V-2.

Nagrody i wyróżnienia

Akcesoria do gry

Gry z serii

Cena gry

Zdjęcia gry z serwisu BoardGameGeek

Komentarze i opinie na temat gry

Data Publikacji 2013-08-28 18:07:53