Gamedec
Pudełko wymiary
30 x 30 x 7 cm
30 x 30 x 7 cm
Waga około
2.8 kg
Rekomendowane gry dla Ciebie
Producent
CDP.pl
Wydanie
polskie
Instrukcja
polska
Wiek
od 12 lat
Liczba graczy
od 2 do 6 osób
Czas gry
od 70 do 80 min.
Edycja
1
Rok premiery
2013
Rok wydania
2013
Autor
Martin Ann (Marcin Przybyłek), Jan Madejski
Pudełko zawiera
* plansza
* 10 pionków gamedeców
* 7 podstawek do pionków
* 10 kart gamedeców
* 72 żetony do oznaczania Umiejętności, Ran i Reputacji
* 140 żetonów Poszlak/Zobowiązań
* 24 Karty Ekwipunku
* 100 Kart Zadań
* 16 Kart Zleceń Korporacyjnych
* 30 żetonów Kredytów
* 14 Znaczników Lagów
* Znacznik Celu
* Znacznik Zagrożonej Korporacji
* Znacznik Rozpoczynającego Gracza
* 12 Kart Scenariuszy
* 10 Kart Terroru
* 7 Kart Finału
* 2 kostki sześcienne
* instrukcja

Opis

W drugiej połowie XXII wieku doszło do paradoksu: rzeczywistość, czyli normalny reistyczny świat, przestała być tak nazywana. Zyskała miano „Realium”, jakby była tylko jedną z licznych propozycji oferowanych przez Sieć.

Mimo globalnego technologicznego rozmachu człowiek stracił panowanie nad planetą: jego wrogiem stał się agresywny ekosystem. Niebezpieczna stała się flora, fauna i klimat. Ludzie schronili się w miastach-klatkach: gigantycznych megapoliach utrzymujących stabilny klimat dzięki potężnym barierom grawitacyjnym. Ciągi komunikacyjne poza miastami i obszary turystyczne są ogradzane barierami ABB (Anti Bios Barriers). Przebywanie poza nimi jest skrajnie niebezpieczne i mogą tam wkraczać tylko wyspecjalizowane oddziały Out-Rangers.

Nikogo to jednak nie martwi, bo prawdziwe życie zdaje się kwitnąć poza Realium...

Światy wirtualne osiągnęły wysoki poziom skomplikowania technologicznego i społecznego. Są tysiące gier, wirtualnych przestrzeni o zróżnicowanej stylistyce i klimacie, w których ludzie chętnie spędzają wolne chwile. W Sieci przybywa także osób, dla których Światy Sensoryczne są prawdziwym domem, w wyniku wyboru lub przymusu - to zoeneci. Ich jedynymi łącznikami ze światem organików są mózgi zawieszone w netombach lub ciała sztucznie utrzymywane przy życiu. Wirtualia zamieszkują też rzesze diginetów, czyli skomplikowanych sztucznych inteligencji, których świadomości zapisane są w syntetycznych mózgach. Chociaż ich psychiki zostały stworzone przez człowieka, formalnie i praktycznie cyfrowi ludzie nie różnią się niczym od zoenetów.

Cień na tę cyfrową utopię rzuca seria awarii - z początku zróżnicowanych i pozornie niepowiązanych ze sobą, z czasem jednak przyjmujących bardziej globalny charakter. Korporacyjni i rządowi specjaliści podejrzewają, że anomalie są efektem działań zorganizowanej grupy hakerów. Kto za nią stoi?

Na to pytanie będą próbowali odpowiedzieć Gamedecy - specjaliści od wirtualnych tajemnic. Każdy z nich ma inną motywację i własne metody działania, jednak podczas śledztwa ich drogi z pewnością się złączą. Czy będą w stanie rozwiązać zagadkę i powstrzymać cyfrowych terrorystów, zanim Sieć zostanie sparaliżowana?

Gamedec to planszowa gra przygodowa osadzona w cyberpunkowym świecie wykreowanym przez pisarza science-fiction - Martina Ann* w sadze „Gamedec”. Gracze wcielają się w gamedeców – detektywów prowadzących śledztwa w wirtualnych światach: Deep Past World, Crying Guns, Dream Space i innych. Rozgrywka skupia się na walce ze wspólnym zagrożeniem, jednak każdy z gamedeców pracuje na własną rękę – detektywi mogą współpracować, wchodzić sobie w drogę lub uczestniczyć w całkowicie niezależnym wyścigu do zwycięstwa.

Nagrody i wyróżnienia

Akcesoria do gry

Gry z serii

Cena gry

Zdjęcia gry z serwisu BoardGameGeek

Komentarze i opinie na temat gry

Data Publikacji 2013-09-04 11:20:16