Król i Zabójcy
Pudełko wymiary
20 x 25 x 6.5 cm
20 x 25 x 6.5 cm
Waga około
0.7 kg
Ocena
7.05
Producent
Galakta
Kategorie
Blef (Bluffing)
Średniowiecze (Medieval)
Pozycja na BGG
1777
Ocena na BGG
7.05/10 na 652 głosy
Nazwa oryginalna
King & Assassins
Mechaniki
Zarządzenie usprawnieniami (Action Point Allowance System)
Sieć ruchu (Grid Movement)
Ukryte informacje (Secret Unit Deployment)
Różne zdolności graczy (Variable Player Powers)
Wydanie
polskie
Instrukcja
polska
Liczba graczy
od 2 do 2 osób
Czas gry
od 30 do 40 min.
Edycja
1
Rok premiery
2013
Rok wydania
2013
Autor
Łukasz Woźniak
Pudełko zawiera
*Instrukcja
*1 pionek króla
*7 pionków rycerzy
*3 pionki zabójców
*12 pionków mieszkańców
*12 kart mieszkańców
*15 kart rundy
*2 arkusze pomocy
*1 znacznik ran króla
*1 dwustronna plansza
*23 plastikowe podstawki

Opis

Zabić monarchę!

Ten tyran rządzi królestwem tylko patrząc na swoją korzyść! Znienawidzony przez mieszkańców, za nic ma ich prawa. Dość tego! Władca przybywa do miasta… Czy mieszkańcy wezmą sprawy w swoje ręce? „Król i Zabójcy” to asymetryczna gra dla dwóch osób, opowiadająca o przeprawie monarchy przez miasteczko. Doradcy ostrzegali, lecz koronowana głowa ma za nic cudze troski… czy ten spacer będzie ostatnią rozrywką tyrana?

„Król i Zabójcy” przygotowywany jest w bardzo prosty sposób. Po wyborze strony konfliktu, ustalamy na której planszy gramy. Następnie tasujemy talię wydarzeń. Osoba wcielająca się w zabójcę spośród puli 12 postaci wybiera trzy, które będą asasynami. Zachowuje to w tajemnicy. Następnie wszystkie pionki (mieszkańców, króla i rycerzy) rozmieszczamy we wskazanych miejscach i możemy rozpoczynać. „Król i Zabójcy” przebiega w turach. Najpierw Monarcha dobiera kartę wydarzeń- określa ona ilość punktów akcji przydzieloną dla konkretnej strony (np. Zabójcy;3, Król:1; Rycerze:5). Po odsłonięciu Władca może wykonać swoją akcję. Król tylko się porusza, natomiast rycerze mają większe pole do popisu. Mogą wchodzić na dach (2PA), mogą z niego schodzić, mogą uśmiercać zabójców (1PA), lub pojmować mieszkańców (1 PA, tylko jeśli na karcie wydarzenia znajduje się symbol kajdan!). W każdym przypadku, jeśli rycerz wejdzie na pole z mieszkańcem-odpycha go na sąsiednie pole. Następnie swoje akcje rozgrywa Zabójca. W każdym momencie może on ujawnić kto jest zamachowcem! (ujawniony zabójca ma tańsze akcje!). Przydzielone punkty akcji mieszkańców, można dowolnie dzielić i wykorzystywać! By zadać ranę Królowi, zabójca musi poświęcić 2 PA. By zabić pierwszego rycerza 1PA (na drugiego 2PA). Gra kończy się zwycięstwem króla, gdy ten wejdzie do zamków albo zlikwidowani zostali wszyscy zabójcy. Zamachowcy wygrywają gdy zabiją króla, lub ten nie wejdzie do zamku, nim wyczerpie się talia kart wydarzeń.

Bardzo prosta, ale jakże emocjonująca gra! „Król i Zabójcy” przysparza o ciarki niezależnie od strony którą kierujemy. Cały czas czujemy tłok średniowiecznego miasta, rycerzy rozpychających tłum, by monarcha bezpiecznie dotarł do zamku. Niezadowolenie wśród ludzi rośnie… czy ta starsza kobieta z koszem ukrywa w nim nóż? Czy ten żebrak nie wygląda podejrzanie? 

Nagrody i wyróżnienia

Akcesoria do gry

Gry z serii

Cena gry

Zdjęcia gry z serwisu BoardGameGeek

Komentarze i opinie na temat gry

Data Publikacji 2013-09-24 09:30:17