iKnow PL
Pudełko wymiary
21.5 x 21.5 x 8 cm
21.5 x 21.5 x 8 cm
Waga około
1 kg
Ocena
6.37
Producent
Tactic
Kategorie
Gra karciana (Card Game)
Imprezowa (Party Game)
Ciekawostki (Trivia)
Pozycja na BGG
3378
Ocena na BGG
6.37/10 na 451 głosy
Nazwa oryginalna
iKNOW
Mechaniki
Zakładanie się (Betting/Wagering)
Wydanie
polskie
Instrukcja
polska
Wiek
od 15 lat
Liczba graczy
od 2 do 6 osób
Czas gry
od 40 do 50 min.
Rok premiery
2012
Rok wydania
2013
Pudełko zawiera
*plansza do gry
*400 kart z pytaniami
*6 pionków iKNOW
*6 pionków iBET
*1 pionek kategorii
*50 żetonów
*instrukcja

Opis

Spróbuj swoich sił z „iKnow”!

To gra-quiz o prostych zasadach i… nie tak łatwych pytaniach. „iKnow” jest o tyle niezwykłe, że wprowadza do rozgrywki mechanizm licytacji i przypuszczeń co sprawia, że niekoniecznie musisz znać odpowiedź na pytanie! (chociaż oczywiście wiedza okazuje się niezastąpiona!). Precyzyjnie oszacuj poprawność odpowiedzi przeciwników, a zapewnisz sobie miejsce na podium!

Do „iKnow” może zasiąść od 2 do 6 omnibusów. Planszę kładziemy na środku, a każdemu z uczestników rozdajemy znaczniki iKnow i iBet w wybranym kolorze. Następnie jeden z graczy- nazywany Narratorem Tury- losuje pytanie i czyta np. „Która mityczna kraina..”. Teraz uczestnicy zgodnie ze wskazówkami zegara obstawiają po ilu podpowiedziach zgadną, o którą krainę chodzi, ustawiając swój znacznik iKnow w odpowiednim miejscu. W zależności ile podpowiedzi wybiorą taką nagrodę otrzymają. Jeśli zgadną po jednej podpowiedzi, otrzymają 3 punkty, po dwóch- dwa punkty, po trzech- jeden punkt. W przypadku złej odpowiedzi, lub jej braku gracze tracą powyższą liczbę punktów, odkładając punkty do „banku”. Jeśli wszyscy ustawią się na planszy, Narrator czyta pierwszą podpowiedź np. „Kraina ta, była wspomniana już przez Platona”. Zanim gracz walczący o trzy punkty odpowie, inni uczestnicy mogą spekulować czy odpowiadający zna krainę, czy nie- ustawiając znacznik iBet na polu z plusem (zna odpowiedź), lub minusem (pomyli się/nie zna odpowiedzi). Jeśli gracz odpowie, zgarnia 3 punkty, tak samo jak każdy kto obstawił „plus”, natomiast „minusy” tracą po jednym punkcie. Wtedy zmienia się Narrator i pada kolejne pytanie. Jeśli udzielona odpowiedź jest zła, lub nie padła żadna, gracz traci 3 punkty, tak jak wszyscy z „plusa”, a punkty zyskują „minusy”. Kolej na odpowiedź następnego gracza z jedną podpowiedzią. Ta sama procedura spekulacji i to samo podsumowanie odpowiedzi. Potem przychodzi kolej na graczy, którzy chcieli dwie podpowiedzi. Na końcu szansę mają osoby, które dostaną trzy pełne podpowiedzi. Bez względu na to, w którym momencie padła poprawna odpowiedź (jeśli taka w ogóle padła) Narrator zawsze otrzymuje dwa punkty. Oczywiście wygrywa osoba z największą ilością żetonów punktów!

Dreszczyk emocji, świetna zabawa i popis prawdziwej wiedzy to niekwestionowane zalety „iKnow”! Nie jest to prosty quiz, wymaga zastanowienia, kojarzenia faktów. Natomiast daje ogrom satysfakcji, a wręcz poczucie dumy („udało mi się!”). Zbierz znajomych, czy grono rodzinne i wytężcie mózgi! Niech okaże się, kto z was jest prawdziwym omnibusem!

Nagrody i wyróżnienia

Akcesoria do gry

Gry z serii

Cena gry

Zdjęcia gry z serwisu BoardGameGeek

Komentarze i opinie na temat gry

Data Publikacji 2013-10-24 08:47:58