Neuroshima HEX 2.5
Pudełko wymiary
26 x 26 x 8 cm
26 x 26 x 8 cm
Waga około
0.8 kg
Ocena
7.44
Producent
Portal
Kategorie
Walka (Fighting)
Science Fiction (Science Fiction)
Pozycja na BGG
185
Ocena na BGG
7.44/10 na 10275 głosy
Nazwa oryginalna
Neuroshima Hex!
Mechaniki
Zarządzanie ręką (Hand Management)
Hexagonalne pola (Hex-and-Counter)
Eliminacja graczy (Player Elimination)
Rozmieszczanie elementów (Tile Placement)
Różne zdolności graczy (Variable Player Powers)
Wydanie
polskie
Instrukcja
polska
Wiek
od 10 lat
Liczba graczy
od 2 do 4 osób
Czas gry
od 45 do 90 min.
Edycja
2
Autor
Michał Oracz
Pudełko zawiera
*plansza
*140 żetonów (po 35 dla każdej z 4 armii)
*instrukcja wraz z opisami armii i poradami taktycznymi
Jest to samodzielna gra do serii Neuroshima

Opis

Nowa edycja najbardziej cenionej polskiej gry planszowej. 

Neuroshima Hex to planszowa gra strategiczna rozgrywająca się w postapokaliptycznym świecie opanowanym przez mutantów i bezwględne maszyny Molocha. Każdy z graczy dowodzi jedną z armii, na którą składają się żetony jednostek, modułów i akcji, które wykłada się na heksagonalnej planszy pola bitwy.

W pudełku znajdują się 4 armie, w tym:

  • potężne, ale powolne maszyny Molocha
  • Posterunek - ostatnia regularna armia ludzkości
  • gangi Hegemonii
  • mutanci Borgo


Gra ma niepowtarzalny klimat i bardzo proste zasady, które można wytłumaczyć w ciągu 5 minut. Mimo to, pozwala na różnorodne strategie i daje duże możliwości taktyczne.

Gra otrzymała wyróżnienie ekspertów w plebiscycie Gra Roku 2007 organizowanym przez serwis Gry-Planszowe.pl!

Na czym to polega?

Każda armia składa się z 35 żetonów, na które składają się żetony jednostek oraz akcji specjalnych. Jednostki wykłada się na planszę, na dowolnym polu nie zajętym przez inny żeton. Każda z nich ma oznaczenie informujące, czy jest jednostką strzelającą czy walczącą wręcz a także inicjatywę (o wartości od 0 do 3). Na żetonie znajdują się także symbole oznaczające z jaką siłą i w jakie kierunki atakuje. Niektóre jednostki mają zdolności specjalne, np. "Sieciarz" może zablokować działanie sąsiadującej jednostki, inne mogą atakować dwukrotnie, jeszcze inne mają zamontowany pancerz itp. Symboli jest niewiele, są czytelne i bardzo łatwo się w nich połapać - nie trzeba ich nawet specjalnie znać przed rozgrywką. Przykładowe żetony można zobaczyć w galerii poniżej.

Wśród żetonów występują żetony specjalne "Bitwa", które można zagrać, aby rozpocząć walkę. Momenct rozstrzygania bitwy jest bardzo efektowny - wiele jednostek ginie, wykonując przed śmiercią jeszcze jeden, zabójczy atak. Dobre ustawienie jednostek i ich osłona oraz ochrona bazy są bardzo trudne, często więc posyła się jednostki w samobójcze misje, aby tylko zdjąć jeszcze jeden punkt z bazy przeciwnika.

Nagrody i wyróżnienia

  • Gra roku (Polska)
    Gra roku (Polska) (Wyróżnienie Graczy)
    2007 (miejsce 1)

Akcesoria do gry

Cena gry

Zdjęcia gry z serwisu BoardGameGeek

Komentarze i opinie na temat gry

Data Publikacji 2011-02-08 15:28:42