Neuroshima HEX 2.5
- Pudełko wymiary
- 26 x 26 x 8 cm
- Waga około
- 0.8 kg
7.39
- Producent
- Portal
- Kategorie
- kolekcjonerska (Collectible Components)
walka (Fighting)
puzzle (Puzzle)
science Fiction (Science Fiction) - Pozycja na BGG
- 382
- Ocena na BGG
- 7.39/10 na 15223 głosy
- Nazwa oryginalna
- Neuroshima Hex! 3.0
- Mechaniki
- kontrola obszarów (Area Majority / Influence)
--------- (Connections)
sieć ruchu (Grid Movement)
zarządzanie ręką (Hand Management)
hexagonalne pola (Hexagon Grid)
--------- (Line of Sight)
eliminacja graczy (Player Elimination)
wariant solo (Solo / Solitaire Game)
partnerstwo (Team-Based Game)
rozmieszczanie elementów (Tile Placement)
różne zdolności graczy (Variable Player Powers) - Wydanie
- polskie
- Instrukcja
- polska
- Wiek
- od 10 lat
- Liczba graczy
- od 2 do 4 osób
- Czas gry
- od 45 do 90 min.
- Edycja
- 2
- Autor
- Michał Oracz
- Pudełko zawiera
- *plansza
*140 żetonów (po 35 dla każdej z 4 armii)
*instrukcja wraz z opisami armii i poradami taktycznymi
Opis
Nowa edycja najbardziej cenionej polskiej gry planszowej.
Neuroshima Hex to planszowa gra strategiczna rozgrywająca się w postapokaliptycznym świecie opanowanym przez mutantów i bezwględne maszyny Molocha. Każdy z graczy dowodzi jedną z armii, na którą składają się żetony jednostek, modułów i akcji, które wykłada się na heksagonalnej planszy pola bitwy.
W pudełku znajdują się 4 armie, w tym:
- potężne, ale powolne maszyny Molocha
- Posterunek - ostatnia regularna armia ludzkości
- gangi Hegemonii
- mutanci Borgo
Gra ma niepowtarzalny klimat i bardzo proste zasady, które można wytłumaczyć w ciągu 5 minut. Mimo to, pozwala na różnorodne strategie i daje duże możliwości taktyczne.
Gra otrzymała wyróżnienie ekspertów w plebiscycie Gra Roku 2007 organizowanym przez serwis Gry-Planszowe.pl!
Na czym to polega?
Każda armia składa się z 35 żetonów, na które składają się żetony jednostek oraz akcji specjalnych. Jednostki wykłada się na planszę, na dowolnym polu nie zajętym przez inny żeton. Każda z nich ma oznaczenie informujące, czy jest jednostką strzelającą czy walczącą wręcz a także inicjatywę (o wartości od 0 do 3). Na żetonie znajdują się także symbole oznaczające z jaką siłą i w jakie kierunki atakuje. Niektóre jednostki mają zdolności specjalne, np. "Sieciarz" może zablokować działanie sąsiadującej jednostki, inne mogą atakować dwukrotnie, jeszcze inne mają zamontowany pancerz itp. Symboli jest niewiele, są czytelne i bardzo łatwo się w nich połapać - nie trzeba ich nawet specjalnie znać przed rozgrywką. Przykładowe żetony można zobaczyć w galerii poniżej.
Wśród żetonów występują żetony specjalne "Bitwa", które można zagrać, aby rozpocząć walkę. Momenct rozstrzygania bitwy jest bardzo efektowny - wiele jednostek ginie, wykonując przed śmiercią jeszcze jeden, zabójczy atak. Dobre ustawienie jednostek i ich osłona oraz ochrona bazy są bardzo trudne, często więc posyła się jednostki w samobójcze misje, aby tylko zdjąć jeszcze jeden punkt z bazy przeciwnika.
Nagrody i wyróżnienia
-
Gra roku (Polska) (Wyróżnienie Graczy)
2007 (miejsce 1)
Pliki i strony związane z grą
- Instrukcja gry
- Recenzja na blogu PowerMilk
- Recenzja na kanale BoardGamesFactory
- Recenzja w miesięczniku Rebel Times
- Recenzja w serwisie Esensja
- Recenzja w serwisie GamesFanatic.pl
- Recenzja w serwisie Planszoholik.pl
- Recenzja w serwisie Poltergeist
- Recenzja w serwisie Poltergeist (2)
- Recenzja w serwisie Sztab.pl
- Recenzja w serwisie Tanuki.pl
- Recenzja w serwisie Tawerna RPG
- Wideo recenzja Boardgames factory
- Informacje o grze na BoardGameGeek
Akcesoria do gry
Gry z serii
-
Neuroshima 1.5
samodzielna gra -
Neuroshima 1.5: Bohater ^2
samodzielna gra -
Neuroshima 1.5: Krew i Rdza (RPG.05)
samodzielna gra -
Neuroshima HEX 2.5
samodzielna gra -
Neuroshima Hex 3.0! Rok Molocha
samodzielna gra -
Neuroshima RPG - Wydanie Rok Molocha
samodzielna gra -
Neuroshima HEX: Duel
samodzielna gra, dodatek -
Neuroshima 1.5: Bohater Maxx
dodatek -
Neuroshima 1.5: Bohater ^3
dodatek -
Neuroshima 1.5: Miami (RPG.08)
dodatek -
Neuroshima 1.5: Piraci (RPG.10)
dodatek -
Neuroshima 1.5: Ruiny (RPG.16)
dodatek -
Neuroshima 1.5: Wyścig (RPG.01)
dodatek -
Neuroshima : Miami (RPG.08)
dodatek -
Neuroshima Detroit
dodatek -
Neuroshima Hex - zabójca
dodatek -
Neuroshima Hex 3.0: Puste Hexy
dodatek -
Neuroshima HEX: Babel 13
dodatek -
Neuroshima HEX: Dancer
dodatek -
Neuroshima HEX: Mephisto
dodatek -
Neuroshima HEX: Nowy Jork
dodatek -
Neuroshima HEX: Sharrash
dodatek -
nieNeuroshima HEX: Neodżungla
dodatek
Cena gry
-
AM76
109.00 PLN