Rycerze Pustkowi
- Pudełko wymiary
- 29.5 x 29.5 x 7 cm
- Waga około
- 2 kg
6.46
- Producent
- Badger's Nest
- Kategorie
- przygodowa (Adventure)
odkrywanie (Exploration)
science Fiction (Science Fiction) - Pozycja na BGG
- 8889
- Ocena na BGG
- 6.46/10 na 281 głosy
- Nazwa oryginalna
- Waste Knights
- Mechaniki
- rzucanie kośćmi (Dice Rolling)
plansza modułowa (Modular Board)
dociąganie kart (Open Drafting)
odgrywanie postaci (Role Playing)
różne zdolności graczy (Variable Player Powers) - Wydanie
- polskie
- Instrukcja
- polska
- Wiek
- od 16 lat
- Liczba graczy
- od 2 do 4 osób
- Czas gry
- od 200 do 250 min.
- Edycja
- 1
- Rok premiery
- 2015
- Rok wydania
- 2015
- Autor
- Marek Mydel
- Pudełko zawiera
- *Plansza złożona z heksagonalnych kafelków (1 kafelek centralny planszy (5-heksowy), 32 kafelki planszy (1-heksowe))
*1 kafelek misji (1-heksowy)
*6 części ramki
*13 arkuszy rycerzy
*13 znaczników rycerzy
*2 znaczniki zakał pustkowi
*4 panele graczy w 4 kolorach (bursztynowy, czerwony, niebieski, żółty), na które składają się: 4 wskaźniki paliwa w pasujących kolorach, 4 wskaźniki radiacji w pasujących kolorach, 8 plastikowych łączników)
*8 znaczników amunicji w 4 kolorach (bursztynowy, czerwony, niebieski, żółty)
*8 znaczników zdrowia w 4 kolorach (bursztynowy, czerwony, niebieski, żółty)
*1 arkusz pomocy
*117 innych żetonów i znaczników
*110 dużych kart, w tym: 44 karty pustkowi, 27 kart zleceń, 10 kart walki po 5 w 2 taliach (czerwona, niebieska), 3 karty zasięgu, *26 kart farta
*110 małych kart, w tym: 46 zielonych kart sprzętu, 25 żółtych kart sprzętu, 14 czerwonych kart sprzętu, 13 niebieskich kart sprzętu, w tym 1 niebieska karta pojazdu, 12 kart pojazdów
*6 kości 10-ściennych
*5 plastikowych podstawek
*Instrukcja
*Książka misji
Opis
Witajcie w postapokaliptycznej Australii!
Co zniszczyło świat tym razem? Wojna? Zaraza? Katastrofa ekologiczna? Sztuczna Inteligencja? Otóż "Rycerze Pustkowi" przedstawiają Ziemię dotknięta wszystkimi tymi czynnikami... I chociaż na zdrowy rozum nikt by tego nie przeżył... Jednak są ocalali! To mutanci- wynik promieniowania po wojnie nuklearnej, Gangsterzy oraz my, Rycerze Pustkowi- ludzie, którzy mimo wręcz przytłaczająco małych szans na przeżycie- istniejemy. Borykamy się z monstrami, atakami nieprzyjaciół, brakiem paliwa... i innymi graczami!
"Rycerze Pustkowi" to rozbudowana gra przygodowa dla dwóch do czterech osób, w wieku co najmniej 16 lat. Całość podzielona została na 5 różnych scenariuszy- określających początkowe rozłożenie heksagonalnej planszy, warunki panujące podczas zabawy oraz cel gry. Ważnym elementem przygody będzie dobór bohatera. Każdy uczestnik może wybrać między trzynastką dzielnych ocalałych- posiadających indywidualne cechy, zdolności specjalne, wyposażenie, oraz inne efekty promieniowania i zranienia. Wraz z Rycerzem Pustkowi otrzymujemy jego pionek (umieszczany na heksach według scenariusza), planszetkę postaci, oraz licznik (ran i radiacji). Całość gry polega na wykonywaniu zleceń (ogólnych i prywatnych), pozwalających nam zebrać punkty potrzebne do realizacji celu scenariusza. Podejmowane akcje polegają na ruchu- pieszo, bądź pojazdem (jeśli mamy benzynę), przeszukiwaniu pola, bądź walce z innymi graczami. Ta ostatnia polega na zagrywaniu kart walki, porównywaniu własnych cech, oraz cech wynikających z broni. Każdy pojedynek wygrywa po trzech rundach osoba, której uda się w walce zdobyć przewagę- lub pozostanie jedyną stojącą na własnych nogach stroną konfliktu! Ciekawym elementem gry "Rycerze Pustkowi" jest Padliniaż. Podczas ruchu bohatera, osoba siedząca po lewej stronie od Aktywnego Gracza steruje wszystkimi negatywnymi i szkodliwymi wątkami scenariusza. Na czym polega ta rola? Podczas ruchu Aktywnego Gracza, jego postać przemierza pola Australii. Na każdym z nich jest zaznaczona ilość zagrożeń- Padliniaż dobiera równą im ilość kart i zagrywa (w wybranej przez siebie kolejności) na Aktywnego Gracza.
Zmierzysz się ze zniszczoną doszczętnie Australią? Wiesz jakie potworności kryją się na kontynencie od którego wszystko sie zaczęło? "Rycerze Pustkowi" to emocjonująca gra przygodowa, pełna pojedynków między graczami, znacząco nakręcana przez twór nazywany padliniażem! Różnorodne scenariusze, masa przydatnego sprzętu, niezliczona ilość zagrożeń, a Ty w atmosferze, w której nie da sie oddychać, patrzysz w dal, na zachodzące słońce... czego chcieć więcej? Przeżyć do następnego zachodu!
Nagrody i wyróżnienia
Pliki i strony związane z grą
- Artykuł na Onecie o Rycerzach Pustkowi
- Opis w serwisie Wydawnictwo Badger’s Nest
- Radioaktywne Recenzje o Rycerzach Pustkowi
- Recenzja przygotowana przez zespół Gildia.pl
- Rzut okiem w serwisie Board Times
- Rzut okiem w serwisie for2players
- Tłumaczenie zasad w serwisie youtube na kanale Granie w chmurach
- Tłumaczenie zasad w serwisie YouTube na kanale Rycerze Pustkowi, Opis elementów gry
- Tłumaczenie zasad w serwisie YouTube na kanale Rycerze Pustkowi, Przebieg rundy, część 1: Faza przygotowań
- Tłumaczenie zasad w serwisie YouTube na kanale Rycerze Pustkowi, Przebieg rundy, część 2: Ruch
- Tłumaczenie zasad w serwisie YouTube na kanale Rycerze Pustkowi, Przebieg rundy, część 3: Eksploracja
- Tłumaczenie zasad w serwisie YouTube na kanale Rycerze Pustkowi, Przebieg rundy, część 4: Odpoczynek
- Tłumaczenie zasad w serwisie YouTube na Kanale Rycerze Pustkowi, Przykładowa walka 1
- Tłumaczenie zasad w serwisie YouTube na kanale Rycerze Pustkowi, Przykładowa walka 2
- Tłumaczenie zasad w serwisie YouTube na kanale Rycerze Pustkowi, Walka
- Unboxing na blogu DWLC
- Unboxing w serwisie Polter
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale Game Troll TV
- Wideorecenzja w serwisie youtube na kanale Granie w chmurach
- Informacje o grze na BoardGameGeek
Akcesoria do gry
-
Koszulki Rebel (44x68 mm) Mini European 100 sztuk
liczba sztuk: 2 -
Koszulki Rebel (63,5x88 mm) CCG 100 sztuk
liczba sztuk: 2 -
Koszulki Rebel (63,5x88 mm) CCG Light
liczba sztuk: 2
Gry z serii
Cena gry
-
AM76
139.90 PLN