Shadows over Camelot (Cienie nad Camelot)
Pudełko wymiary
30 x 30 x 7.5 cm
30 x 30 x 7.5 cm
Waga około
1.8 kg
Ocena
7.1
Rekomendowane gry dla Ciebie
Producent
Days of Wonder
Kategorie
przygodowa (Adventure)
blef (Bluffing)
dedukcja (Deduction)
fantasy (Fantasy)
średniowiecze (Medieval)
mitologia (Mythology)
Pozycja na BGG
541
Ocena na BGG
7.1/10 na 27872 głosy
Nazwa oryginalna
Shadows over Camelot
Mechaniki
--------- (Communication Limits)
kooperacja (Cooperative Game)
rzucanie kośćmi (Dice Rolling)
zarządzanie ręką (Hand Management)
eliminacja graczy (Player Elimination)
--------- (Semi-Cooperative Game)
zbiory zasobów (Set Collection)
partnerstwo (Team-Based Game)
--------- (Traitor Game)
różne zdolności graczy (Variable Player Powers)
Wydanie
angielskie
Instrukcja
polska, angielska
Wiek
od 10 lat
Liczba graczy
od 3 do 7 osób
Czas gry
od 60 do 90 min.
Edycja
1
Rok premiery
2005
Rok wydania
2005
Autor
Bruno Cathala, Serge Laget
Pudełko zawiera
*plansza z zamkiem Camelot
*3 dwustronne plansze przygód
*30 figurek rycerzy i ich przeciwników
*168 kart postaci, wydarzeń i lojalności
*7 kart postaci / pomocy
*8 kostek 6-ściennych
*16 mieczy
*instrukcja z opisem kart po polsku
*opisy przygód

Opis

Gra przygodowa, w której gracze - jako Rycerze Okrągłego Stołu - współpracują ze sobą w celu obrony zamku Camelot. Dążą do zwycięstwa poprzez wykonywanie legendarnych zadań, takich jak odnalezienie Graala, Excalibura czy zbroi Lancelota jak również tocząc walki z Saxonami, Piktami czy stając w szranki z Czarnym Rycerzem.

Jeden z Rycerzy jest jednak zdrajcą, który dąży do zniszczenia Camelotu. Na początku gry każdy ciągnie kartę lojalności, wśród których jedna ma oznaczenie zdrajcy. Pozostali gracze nie wiedzą, który spośród nich jest wrogiem i czy w ogóle wróg istnieje (może się zdarzyć, że nikt nie pociągnie karty zdrajcy).

Dlaczego zachwycisz się tą grą?

  • Gra, jako jedna z niewielu polega na współpracy graczy, a nie rywalizacji, i do tego jest zrobiona bardzo dobrze! Naciskani ze wszystkich stron przez rosnące siły zła gracze muszą ze sobą kooperować, poświęcać się aby inni mogli odnieść korzyści, wspólnie planować i rozdzielać zadania, gdyż w innym wypadku przegrają!
  • Gra oferuje niespotykany w grach planszowych klimat. Rycerze aby wybrać walkę z Piktami czy też zwycięsko ukończyć wyprawę po artefakt praktycznie zawsze muszą szukać pomocy u innych. Wtedy pojawiają się takie stwierdzenia "jestem dość dobrze przygotowany do tej wyprawy, ale na samym końcu będę potrzebował wsparcia" czy "mam bardzo niewielkie informacje o położeniu Graala, zdecydowanie potrzebuję pomocy". Wynika to z faktu, że gracze tylko oględnie mogą mówić innym jakie mają karty w ręku, a to znacząco podnosi klimat gry!
  • Gra wykonana jest na najwyższym poziomie. Plansze są grube, karty porządne, figurki wykonane bardzo szczegółowo.

Nagrody i wyróżnienia

Akcesoria do gry

Gry z serii

Cena gry

Zdjęcia gry z serwisu BoardGameGeek

Komentarze i opinie na temat gry

Data Publikacji 2011-04-28 13:49:18