Wiewióry
Pudełko wymiary
14 x 21 x 4 cm
14 x 21 x 4 cm
Waga około
0.3 kg
Ocena
6.72
Rekomendowane gry dla Ciebie
Producent
Rebel
Kategorie
zwierzęta (Animals)
gra karciana (Card Game)
gra dla dzieci (Children's Game)
pamięciowa (Memory)
Pozycja na BGG
8084
Ocena na BGG
6.72/10 na 237 głosy
Nazwa oryginalna
Nut Job
Mechaniki
pamięć (Memory)
Wydanie
polskie
Instrukcja
polska
Wiek
od 7 lat
Liczba graczy
od 2 do 4 osób
Czas gry
od 5 do 15 min.
Rok premiery
2015
Rok wydania
2016
Autor
Blaise Muller
Nazwa oryginalna
Nut Job
Ocena na BGG
6.77
Pozycja na BGG
6470
Poziom trudności
1.00 na 5
Pudełko zawiera
* 9 kafli lasu (dwustronnych) - na obu stronach znajduje się obiekt (grzyb, liść albo kamień) w kolorze żółtym, czerwonym albo niebieskim.
* 12 kafli orzechów
* 4 kafle Wiewiór (z informacją o obiekcie z jednej strony, a o kolorze z drugiej)
* instrukcja

Opis

Zbieramy orzechy!

Oto gra ćwicząca pamięć i koncentracje. "Wiewióry" przeznaczone są dla dwóch do czterech osób, w wieku co najmniej 6 lat. Gracze wcielają się w grupkę zwierzątek poszukujących zakopanych wcześniej smakołyków. By je odnaleźć trzeba przebyć cały las- a dróg w nim wiele. Pamiętacie gdzie podziały się Wasze orzeszki?


Przygotowanie gry "Wiewióry" zajmuje Wam krótszą chwilkę, niż wyjaśnienie zasad! Kafle lasu ustawiamy losowo, tak by stworzyły kwadrat 3 na 3 kafelki. Następnie na skrajach umieszczamy Płytki Orzechów (pojedyncze i podwójne). Je też należy rozmieścić losowo. Gracze wybierają z którego rzędu lub kolumny startują i układają tam pionek swojego zwierzątka- wybraną stroną ku górze. Pionki po jednej stronie szukają koloru- po drugiej przedmiotów- jest to ważne w trakcie rozgrywki i tylko w określonych momentach można "przekręcić" wiewiórkę na drugą stronę. Zaczyna gracz, który jako ostatni widział prawdziwe "Wiewióry", a kolejka postępuje zgodnie z ruchem wskazówek zegara. W swojej turze musimy dostać się na drugą stronę lasu, zgadując (lub wnioskując) co jest po drugiej stronie kafelka. Jeśli szukamy przedmiotów, musimy zgadywać "po przedmiotach" (np. pod tym kafelkiem jest grzyb), a jeśli ustawieni na kolor zgadujemy "po kolorach" (np. tu znajduje się coś czerwonego). Gdy osobie uda się poprawnie zgadnąć trzy kafelki z rzędu, zdobywa on płytkę orzeszków i przesuwa się o jedno pole w lewo bądź prawo. Pozostali gracze ODWRACAJĄ swoje "Wiewióry"- zmieniając tym swój szukany podmiot (przedmiot/kolor). Gra kończy się w momencie gdy jeden z graczy zdobędzie piątego orzecha!

Gotowi na wyprawę podczas której wszystko się zmienia? "Wiewióry" wymagają ciągłego skupienia- plansza ciągle się obraca, gracze będą nas przesuwać w rzędach. Dodatkowym utrudnieniem jest obracanie pionka- zapamiętałeś kolory, a szukasz przedmiotów! Ty gapo! Próbuj zgadnąć może uda Ci się trafić do swoich orzeszków!

Nagrody i wyróżnienia

Akcesoria do gry

Gry z serii

Cena gry

Zdjęcia gry z serwisu BoardGameGeek

Komentarze i opinie na temat gry

Data Publikacji 2016-03-17 13:56:30