Via Nebula
- Pudełko wymiary
- 29.6 x 29.5 x 8 cm
- Waga około
- 1.7 kg
7.02
- Producent
- Rebel
- Kategorie
- rozbudowa terytorium (Territory Building)
transport (Transportation) - Pozycja na BGG
- 1171
- Ocena na BGG
- 7.02/10 na 4668 głosy
- Nazwa oryginalna
- Via Nebula
- Mechaniki
- zarządzenie usprawnieniami (Action Points)
--------- (Connections)
--------- (Contracts)
hexagonalne pola (Hexagon Grid)
budowa dróg (Network and Route Building)
transport (Pick-up and Deliver) - Wydanie
- polskie
- Instrukcja
- polska
- Wiek
- od 12 lat
- Liczba graczy
- od 2 do 4 osób
- Czas gry
- od 50 do 70 min.
- Rok premiery
- 2016
- Rok wydania
- 2016
- Autor
- Martin Wallace
- Pudełko zawiera
- * plansza główna (dwustronna)
* 4 plansze gildii
* 42 karty
* 24 place budowy
* 60 płytek łaki
* 20 żetonów eksploracji
* 5 specjalnych żetonów eksploracji
* 20 budynków
* 12 rzemieślników
* 90 surowców
* instrukcja
Opis
Oto po wielu wiekach dolina Nebuli wyłoniła się z mrocznych odmętów historii. Osnute gęstą mgłą łąki i lasy, dawno temu zamieszkane przez nieprzyjazne istoty, czekają dziś na dzielnych odkrywców, którzy bez strachu przemierzą zapomniane ścieżki, zbiorą bogactwa ziemi i wzniosą nowe budynki na ruinach zdewastowanych miast. Czy zostaniesz bohaterem doliny i pomożesz odzyskać jej świetność i spokój?
Na początku gry w „Via Nebula” na planszy znajduje się siatka złożona z heksów – w tym kilku pól eksploatacji z dostępnymi surowcami (drewno, kamienie, zboże i żywność), placów budowy rozsianych po całej planszy i mnóstwa mgły. Gracze mogą co turę wykonać dwie akcje z następujących:
- Umieszczenie na planszy rzemieślnika
-
Umieszczenie na planszy placu budowy
-
Eksploracja pola mgły
-
Eksploracja pola skamieniałego lasu (ten wybór zużywa obie akcje)
-
Transport surowca na jeden ze swoich placów budowy
-
Wzniesienie budynku
Aby wznieść budynek, musisz wypełnić warunki z jednej z Twoich kart kontraktu. Na początku gry masz do dyspozycji dwa własne kontrakty. Można wykorzystać też jeden z 4 kontraktów neutralnych, które działają na zasadzie „kto pierwszy, ten lepszy” – i to by było na tyle, jeśli chodzi o współpracę! Dodatkowo większość kontraktów ma specjalne efekty, które zostają aktywowane, gdy spełni się wszystkie warunki z karty.
Gra dobiega końca, gdy jeden z graczy wzniesie piąty budynek. Przeciwnicy mają wtedy do wykorzystania dwie ostatnie akcje, a następnie wszyscy podliczają punkty na podstawie oczyszczonych heksów, zbudowanych pól eksploatacji i wartości punktowej zakończonych kontraktów, ponadto gracz, który zbudował piąty budynek, otrzymuje bonus. Gracz z największą liczbą punktów wygrywa!
Nagrody i wyróżnienia
Pliki i strony związane z grą
- Instrukcja do gry
- Recenzja na blogu Ciekawe Gry
- Recenzja na blogu Mirosława Gucwy na platformie ZnadPlanszy.pl
- Recenzja na blogu Pełną Parą na platformie ZnadPlanszy.pl
- Recenzja w serwisie Esensja
- Recenzja w serwisie For2Players
- Recenzja w serwisie Game Exe
- Recenzja w serwisie Games Fanatic
- Recenzja w serwisie Polter
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale Granie W Chmurach
- Wideorecenzja w serwisie Youtube na kanale Gry Planszowe u Wookiego
- Informacje o grze na BoardGameGeek
Akcesoria do gry
-
Koszulki Rebel (63,5x88 mm) CCG 100 sztuk
liczba sztuk: 1 -
Koszulki Rebel (63,5x88 mm) CCG Premium 100 sztuk
liczba sztuk: 1
Gry z serii
Cena gry
-
AM76
106.00 PLN