Wielka Księga Szaleństwa
- Pudełko wymiary
- 25.5 x 25.5 x 7 cm
- Waga około
- 1.1 kg
6.89
- Producent
- 2 Pionki
- Kategorie
- gra karciana (Card Game)
fantasy (Fantasy) - Pozycja na BGG
- 1181
- Ocena na BGG
- 6.89/10 na 6960 głosy
- Nazwa oryginalna
- The Big Book of Madness
- Mechaniki
- kooperacja (Cooperative Game)
tworzenie talii (Deck, Bag, and Pool Building)
zarządzanie ręką (Hand Management)
eliminacja graczy (Player Elimination)
różne zdolności graczy (Variable Player Powers) - Wydanie
- polskie
- Instrukcja
- polska
- Wiek
- od 12 lat
- Liczba graczy
- od 2 do 5 osób
- Czas gry
- od 60 do 90 min.
- Rok premiery
- 2015
- Rok wydania
- 2016
- Autor
- Maxime Rambourg
- Pudełko zawiera
- *48 kart Klątw
* 35 kart Szaleństwa
*136 kart Żywiołów
* 56 kart Zaklęć
* 8 Arkuszy Adeptów Magii
* 17 kart Grymuaru
* 1 znacznik Przywołania
* 1 znacznik Rundy
* 1 Żeton Pierwszego Gracza
* 16 żetonów Żywiołów
* 1 plansza
* instrukcja
Opis
Uczniowie pragną wiedzy!
Po roku jako adept szkoły magii jesteś niezadowolony. Podobnie jak grupka Twoich przyjaciół. Długie godziny przepisywaliście formuły i zaklęcia, ograniczając praktykę do minimum. Co za nonsens! Szkoła Magii bez czarowania? Rządni wiedzy poszliście tropem szkolnych plotek, jakoby w piwnicznej bibliotece była skryta tajemnicza księga. Podobno po jej przeczytaniu zyskuje się niesamowita moc! I chociaż profesorowie przestrzegali, że to nie jest dobra droga do zrozumienia magii, a na ten kto do niej zajrzy postrada zmysły... postanowiliście jej poszukać! W końcu co mogą wiedzieć belfrowie, karzący przepisywać książki. Pewnie bronią prawdziwej magii przed Wami... I oto jest! "Wielka Księga Szaleństwa" stawia Was przed trudnym zadaniem! Otóż tomisko, rzeczywiście jest przeklęte! Po jej odnalezieniu, gdy tylko uchyliliście pierwszą stronę, na świat zaczęły wychodzić potwory... z Waszej winy!
Oto kooperacyjna gra przygodowa- Wielka Księga Szaleństwa, przeznaczona dla 2 do 5 osób, w wieku co najmniej 12 lat. Gracze wcielają się w dociekliwych uczniów, próbujących powstrzymać kataklizm jaki wywołało przebudzenie przeklętej księgi. Przygotowując rozgrywkę ustalamy poziom trudności i wybieramy sobie postać. Każdy z adeptów ma swoje atuty (specjalne zdolności), więc po przemyślanym wyborze- rozkładamy resztę elementów według podpowiedzi instrukcji. Przez 6 rund z Wielka Księga Szaleństwa będą wyłaniały sie bestie miotające w nas klątwy- celem graczy będzie zminimalizowanie szkód wywoływanych przez potwory, oraz -o ile się uda- odesłanie ich na powrót na przeklęte stronice. Gra przebiega w turach, wykonywanych naprzemiennie. Każdy gracz wykonuje poszczególne fazy- Koncentracja, Faza Potwora, Akcja, Regeneracja. W pierwszej odnawiają nam się rzucone wcześniej zaklęcia. Podczas następnego etapu pojawia się potwór, miotając w nas klątwy! Reagujemy na nie w fazie akcji. Zagrywając karty Żywiołów z ręki by pokryć koszt- możemy się podjąć rzucenia czaru, nauki nowego zaklęcia, próby przełamania klątwy lub wyleczenia Kart Szaleństwa (którymi obdarzają nas bestie!). Zamykając swoją turę- regenerujemy się (dobieramy karty na rękę) i przekazujemy znacznik aktywnego gracza. Gra Wielka Księga Szaleństwa kończy się w momencie gdy pokonamy ostatniego potwora (zwycięstwo graczy), lub wszyscy oszaleją (porażka graczy).
Gotowi na pełną magii przygodę? "Wielka Księga Szaleństwa" to familijna gra kooperacyjna, w której musimy starać się wspólnymi siłami przegonić wywołane bestie i zamknąć przeklęty tom. Wykorzystując cały swój spryt, oraz zdolności wybranego adepta, manipulujemy pulą kart- albo my, albo potwory! Nie dajcie się zwariować i sprzątnijcie bałagan, który spowodowała "Wielka Księga Szaleństwa", albo jak się o tym wszystkim dowiedzą nauczyciele... kto wie, jaki szlaban grozi za takie wykroczenie!
Nagrody i wyróżnienia
Pliki i strony związane z grą
- Recenzja na blogu Mirosława Gucwy na platformie ZnadPlanszy.pl
- Recenzja na blogu Scheherazade na platformie ZnadPlanszy.pl
- Recenzja na blogu W pajęczej sieci
- Recenzja na blogu Wokół Planszy
- Recenzja w Rebel Times 107
- Recenzja w serwisie Angry Board Gamer
- Recenzja w serwisie Board Times
- Recenzja w serwisie Esensja
- Recenzja w serwisie For2Players
- Recenzja w serwisie Game Exe
- Recenzja w serwisie Games Fanatic
- Recenzja w serwisie Gram na planszy
- Recenzja w serwisie Planszowe Wojny
- Recenzja w serwisie Sterta Gier
- Unboxing na blogu W pajęczej sieci
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale Geek Factor
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale Granie W Chmurach
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale Gry planszowe u Wookiego
- Informacje o grze na BoardGameGeek
Akcesoria do gry
-
Koszulki Rebel (43x65 mm) Mini USA 100 sztuk
liczba sztuk: 2 -
Koszulki Rebel (43x65 mm) Mini USA Premium 100 sztuk
liczba sztuk: 2 -
Koszulki Rebel (63,5x88 mm) CCG 100 sztuk
liczba sztuk: 1 -
Koszulki Rebel (63,5x88 mm) CCG Premium 100 sztuk
liczba sztuk: 1 -
Koszulki Rebel (80x80 mm) Wyvern 100 sztuk
liczba sztuk: 1
Gry z serii
Cena gry
-
AM76
109.00 PLN