Small World: Podziemia
Pudełko wymiary
29.5 x 29.5 x 7.5 cm
29.5 x 29.5 x 7.5 cm
Waga około
2 kg
Ocena
7.32
Rekomendowane gry dla Ciebie
Producent
Rebel
Kategorie
Fantasy (Fantasy)
Walka (Fighting)
Rozbudowa terytorium (Territory Building)
Pozycja na BGG
296
Ocena na BGG
7.32/10 na 8311 głosy
Nazwa oryginalna
Small World Underground
Mechaniki
Kontrola obszarów (Area Control / Area Influence)
Ruch po obszarach (Area Movement)
Rzucanie kośćmi (Dice Rolling)
Różne zdolności graczy (Variable Player Powers)
Wydanie
polskie
Instrukcja
polska
Wiek
od 8 lat
Liczba graczy
od 2 do 5 osób
Czas gry
od 30 do 90 min.
Rok premiery
2011
Rok wydania
2016
Autor
Philippe Keyaerts
Pudełko zawiera
* 2 dwustronne plansze z 4 mapami
* 15 płytek Ras
* 165 żetonów Ras i Bestii
* 5 kart pomocy gracza
* podręczny opis skróconej rozgrywki dla 5 graczy
* 21 płytek Zdolności Specjalnych
* 1 wulkan
* 9 Czarnych Gór
* 9 Popularnych Miejsc
* 6 Pradawnych Relikwii
* Wielki Przedwieczny
* 8 Zgrzybiałych Pancerzy
* 7 Srebrnych Młotów
* 4 znaczniki Zemsty
* Torba Wielu Rzeczy
* Balrog
* Duch Lory Craft
* Królewna
* 106 monet zwycięstwa
* 1 kość Posiłków
* znacznik rundy
* instrukcja
Jest to samodzielna gra do serii Small World

Opis

Okazuje się, że w "Small World: Podziemia" przestrzeni do życia jest jeszcze mniej niż na powierzchni! Pośród pogrzebanych wspomnień minionych epok ciężko jest znaleźć jeszcze trochę miejsca dla siebie. Zwłaszcza, że inne plugawe Rasy także ośmieliły się kopać w naszej ziemi, drążyć skałę, którą nasi przodkowie powierzyli Tobie z nadzieją, że będziesz w stanie wykuć w niej podwaliny potężnego imperium, a Twoi podwładni wylegną z niej i zdominują cały znany nam świat!

Po wyborze Rasy i posiadanej przez nią Zdolności powinieneś podbijać kolejne regiony, odwiedzać Popularne Miejsca, szukać Pradawnych Relikwii i gromadzić całe stosy monet, często kosztem sąsiednich, słabszych Ras. Dokładanie jednostek (żetonów Ras) w rozmaitych regionach i podbijanie wykutych w skale okolic przynosi na zakończenie tury dochód w postaci monet zwycięstwa (punktów) równy liczbie kontrolowanych przez Ciebie regionów. Czasem zdarza się, że rozwój Rasy zostanie mocno ograniczony przez bardziej agresywnych sąsiadów. Wtedy będziesz zmuszony do porzucenia jej i rozejrzenia się za nowymi podopiecznymi. Kluczem do zwycięstwa jest wyczucie, kiedy ogłosić wymieranie swojego imperium i poprowadzić nowe ku chwale i dominacji nad jaskiniami i grotami Podziemi! 

Nagrody i wyróżnienia

Akcesoria do gry

Cena gry

Zdjęcia gry z serwisu BoardGameGeek

Komentarze i opinie na temat gry

Data Publikacji 2016-10-17 20:29:23