Gildie
6.54
- Producent
- Galakta
- Kategorie
- rozbudowa miasta (City Building)
fantasy (Fantasy)
średniowiecze (Medieval) - Pozycja na BGG
- 7247
- Ocena na BGG
- 6.54/10 na 378 głosy
- Nazwa oryginalna
- Guilds
- Mechaniki
- planowanie ruchu (Action Queue)
licytacja (Auction / Bidding)
rozmieszczanie elementów (Tile Placement) - Wydanie
- polskie
- Instrukcja
- polska
- Wiek
- od 10 lat
- Liczba graczy
- od 2 do 4 osób
- Czas gry
- od 60 do 90 min.
- Rok premiery
- 2017
- Rok wydania
- 2017
- Autor
- Christian Giove
- Pudełko zawiera
- * 1 sześciokątna plansza rynku
* 4 plansze siedzib gildii
* 80 srebrnych monet (floreny)
* 25 złotych monet
* 48 kart postaci (należących do 7 frakcji: wojowników, czarodziei, kapłanów, cieni, szlachciców, rzemieślników i zwierząt)
* 18 kart celów
* 35 kafli małych komnat
* 18 kafli dużych komnat
* 4 kafle holi wejściowych (w kolorach graczy)
* 1 znacznik pierwszego gracza
* 1 znacznik rundy
* 1 instrukcja
* 1 almanach
Opis
Krwawa wojna Siedmiu Królestw dobiegła końca. Podpisano traktat pokojowy, dzięki któremu królestwo Anderis znów może swobodnie się rozwijać. Kupcy i rzemieślnicy szybko bogacą się, doskonaląc się jednocześnie w swym kunszcie. W całym kraju powstają nowe drogi, pałace, pomniki i ogrody. Anderis staje się celem kupieckich karawan z odległych królestw, które po powrocie do swych ojczyzn opiewają jego niezwykły rozkwit kulturalny i architektoniczny.
Gildie to gra kupiecka, w której 2 do 4 graczy wciela się w postaci zamożnych lordów, próbujących przyciągnąć do swoich gildii najznamienitsze osobistości w całym królestwie. Gra trwa około 60-90 minut.
W Gildiach każdy gracz zarządza złotem, rozbudowuje siedzibę swojej gildii i stara się nakłonić wpływowe postaci do dołączenia do jego stronnictwa. Wszystko po to, aby na końcu gry gildia, którą zarządza, okazała się największą potęgą w Anderis.
Krwawa wojna Siedmiu Królestw dobiegła końca. Podpisano traktat pokojowy, dzięki któremu królestwo Anderis znów może swobodnie się rozwijać. Kupcy i rzemieślnicy szybko bogacą się, doskonaląc się jednocześnie w swym kunszcie. W całym kraju powstają nowe drogi, pałace, pomniki i ogrody. Anderis staje się celem kupieckich karawan z odległych królestw, które po powrocie do swych ojczyzn opiewają jego niezwykły rozkwit kulturalny i architektoniczny.
Nagrody i wyróżnienia
Pliki i strony związane z grą
Akcesoria do gry
Gry z serii
Cena gry
-
AM76
140.90 PLN