Piraci 7 Mórz
Pudełko wymiary
26.5 x 26.5 x 4 cm
26.5 x 26.5 x 4 cm
Waga około
1 kg
Rekomendowane gry dla Ciebie
Producent
Rebel
Wydanie
polskie
Instrukcja
polska
Wiek
od 9 lat
Liczba graczy
od 2 do 4 osób
Czas gry
od 45 do 60 min.
Rok premiery
2015
Rok wydania
2017
Autor
Oleksandr Nevskiy, Oleg Sidorenko
Pudełko zawiera
* plansza
* plansza pomocnicza
* 28 kart postaci
* 31 kart przygód
* 60 kart łupów
* 6 żetonów czaszek
* 12 żetonów rytuałów
* 4 żetony korsarzy
* 4 żetony 40/80 skrzyń
* 30 znaczników yin-yang
* tekturowa linijka
* plansza przygód
* 4 znaczniki punktacji
* znacznik pierwszego gracza
* znacznik ostatniej rundy
* 44 kostki

Opis

Plądrowanie, stare mapy, przerażające przerośnięte krakeny (one także lubią rum!), nowe porty i wyspiarze oferujący odprawienie mrocznych rytuałów, ale przedewszystkim przeładowane złotem i towarami statki nieprzyzwoicie bogatych kupców. To wszystko czeka na wyciągnięcie ręki - na Ciebie i Twoich kamratów.

7 mórz jest tak rozległym obszarem, że miejsca na łupieżcze wyprawy starczy dla każdego, ale nie przeszkadza wam to jednak lekko się podszczypywać - czasem statki kolegi po fachu wpadną w wir, którego nie było na mapach, czasem niespodziewany szkwał przewróci kilka z nich lub z niewiadomych przyczyn w ładowni skwaśnieje rum.

Ot drobne niewygody w wyścigu o miano najlepszego pirata, mogą jednak zadecydować o zwycięstwie. Pamiętajcie o tym i wypijcie moje zdrowie - mam nadzieję, że moje opowieści przyniosą wam korzyść!

- Rudobrody Flick, emerytowany kapitan statku "Huragan łez"

Piraci 7 Mórz to innowacyjna, szybka gra planszowa, w której każdy gracz zostaje kapitanem pirackiej floty, a jego zamiarem, jak to u Piratów bywa, będzie wzbogacenie się niskim kosztem i nakładem pracy wyrywając towar z ładowni kupieckich karawel.

Z początkiem każdego dnia przygody będziecie decydować ze wsparcia jakiej postaci zamierzacie skorzystać.

  • Cieśla okrętowy - pozwala na zakup dodatkowych statków do floty,
  • Gubernator - umożliwia zostanie korsarzem jednego z 4 państw i funduje nam nową flotę,
  • Kapitan - umożliwia przeprowadzenie ataku na karawany kupieckie,
  • Wyspiarka - wskazuje nam drogę do nowego portu,
  • Szaman - przeprowadza magiczne rytuały rzucajac klątwy na innych graczy,
  • Kupiec - skupuje od nas zrabowane towary,
  • Kartograf - pozwala na dobranie nowych kart ze stosu.

Wybierając postać musimy się liczyć z tym, że przez pewien czas (nim zawiniemy na ląd) będzie ona niedostępna, co więcej musimy to zrobić na tyle sprytnie, aby żaden z innych graczy akurat danego dnia nie potrzebował jej wsparcia. Jej pomoc bowiem będzie efektywniejsza jeśli danego dnia przyjdzie do niej tylko jeden pirat.

Bardzo ciekawie w tej grze przeprowadzane są walki na morzu. Każdy statek gracza jest bowiem reprezentowany przez sześciościenną kostkę i napadając na karawanę kości wrzucane są do metalowego wieczka od pudełka z mapą akwenu morskiego, a następnie rozpatrywane są walki na bazie odległości pomiędzy statkami.

System ten jest szybki i intuicyjny, nie ma przestojów i żmudnego liczenia efektów, a jednocześnie na tyle ciekawy, że przy rozpatrywaniu walk gracze zwykle stają nad stołem i analizują wyniki potyczek.

System powiązań pomiędzy wykonywanymi akcjami i ich umiejętnym wybieraniu, tak, aby zoptymalizować czerpane z nich zyski jest sercem gry i to na nim oparto całą czerpaną frajdę z zabawy. Atrakcyjna oprawa graficzna i pierwszorzędna jakość elementów stawiają ją w czołówce gier planszowych pod względem wykonania.

Jesteście gotowi na pachnącą prochem i solą morską przygodę? Kapitański sekstans w dłoń i stopę wody pod kilem!

Nagrody i wyróżnienia

Akcesoria do gry

Gry z serii

Cena gry

Zdjęcia gry z serwisu BoardGameGeek

Komentarze i opinie na temat gry

Data Publikacji 2017-09-13 09:32:51