Słup Ognia
Pudełko wymiary
29.5 x 29.5 x 7.5 cm
29.5 x 29.5 x 7.5 cm
Waga około
1 kg
Ocena
6.52
Rekomendowane gry dla Ciebie
Producent
Galakta
Kategorie
kości (Dice)
na podstawie powieści (Novel-based)
religijna (Religious)
renesans (Renaissance)
Pozycja na BGG
4268
Ocena na BGG
6.52/10 na 967 głosy
Nazwa oryginalna
A Column of Fire
Mechaniki
kontrola obszarów (Area Majority / Influence)
rzucanie kośćmi (Dice Rolling)
dociąganie kart (Open Drafting)
zajmowanie pól akcji (Worker Placement)
Wydanie
polskie
Instrukcja
polska
Wiek
od 12 lat
Liczba graczy
od 2 do 4 osób
Czas gry
od 60 do 90 min.
Rok premiery
2017
Rok wydania
2017
Autor
Michael Rieneck
Pudełko zawiera
* 1 plansza
* 24 kości
* 80 kart
* 28 żetonów korzyści
* 16 żetonów tarcz
* 16 składów
* 30 znaczników wyznania
* 56 żetonów towarów
* 2 pochodnie
* 4 znaczniki punktacji
* 4 znaczniki akcji
* 1 znacznik pierwszego gracza
* 4 znaczniki zamknięcia
* 1 instrukcja

Opis

Anglia, rok 1558. Katedra w Kingsbridge wciąż jeszcze dumnie wznosi się nad miastem. Jednak konflikt między katolikami i protestantami dogłębnie dzieli Europę. Pół kontynentu zmaga się z zamieszkami. Sprytnie wykorzystując religijny układ sił, gracze starają się nawiązywać kontakty z ważnymi osobistościami europejskiego społeczeństwa i poszerzać swoje wpływy. Nieustannie dochodzi do próby sił, a ci, którzy przegrają, nierzadko są zmuszani do opuszczenia swojego kraju.

Słup ognia to ekonomiczna gra dla 2-4 osób stworzona na podstawie najnowszej powieści Kena Folletta o tym samym tytule, osadzonej w XVI-wiecznej Anglii.

Celem graczy jest zdobycie dominacji religijno-ekonomicznej w Europie, a więc zgromadzenie największej ilości punktów, przyznawanych za przeprowadzanie korzystnych wymian towarów i za zdobywanie wsparcia wpływowych postaci. Wiele z kart przedstawia postaci historyczne żyjące w tamtym okresie, np. Elżbietę I, Katarzynę Medycejską czy Filipa II, inne zaś bohaterów z kart powieści Folletta.

Z ich pomocą gracze będą umacniać swoje placówki handlowe, zdobywać punkty, towary, a także wywierać wpływ religijny. Szczególnie to ostatnie zawsze trzeba mieć na uwadze, gdyż to właśnie religia jest kluczem do zwycięstwa, ale może być też przyczyną porażki.

To tylko wierzchołek góry lodowej - czekają na Was jeszcze niezwykłe i nieoczekiwane wydarzenia, wysyłanie misji handlowych, nagłe zmiany spowodowane odwróceniem się któregoś z graczy od swojego wyznania i konflikty religijne, wybuchające we wszystkich wielkich miastach. Zyskaj sojuszników na największych dworach renesansowej Europy, pomnażaj swoje składy i wpływy we wszystkich państwach. Wyznanie determinuje styl gry, ale to Twoje umiejętności zarządzania i handlu ostatecznie doprowadzą Cię do zwycięstwa. 

Komu uda się najlepiej wykorzystać nieustannie zmieniającą się sytuację w Europie?

Nagrody i wyróżnienia

Akcesoria do gry

Gry z serii

Cena gry

Zdjęcia gry z serwisu BoardGameGeek

Komentarze i opinie na temat gry

Data Publikacji 2017-09-29 11:39:25