Krótka Historia Cywilizacji
- Pudełko wymiary
- 20 x 20 x 6 cm
- Waga około
- 0.6 kg
6.73
- Producent
- Lucrum Games
- Kategorie
- gra karciana (Card Game)
cywilizacyjna (Civilization) - Pozycja na BGG
- 2292
- Ocena na BGG
- 6.73/10 na 2345 głosy
- Nazwa oryginalna
- The Flow of History
- Mechaniki
- licytacja (Auction / Bidding)
zbiory zasobów (Set Collection)
--------- (Tags)
wzajemne zniszczenie (Take That) - Wydanie
- polskie
- Instrukcja
- polska
- Wiek
- od 12 lat
- Liczba graczy
- od 2 do 5 osób
- Czas gry
- od 60 do 90 min.
- Rok premiery
- 2016
- Rok wydania
- 2018
- Autor
- Jesse Li
Opis
Krótka historia cywilizacji to gra kierowana raczej do zaawansowanych graczy, lecz bardzo elegancka, zwięzła i pozwalająca zakończyć partię w okolicach godziny, nawet przy pełnym składzie osobowym. Autorem tego tytułu jest młody, utalentowany projektant rodem z Tajwanu Jesse Li, który zasłynął już takimi tytułami, jak Guns & Steel oraz Ponzi Scheme.
Spotkamy tu typowe mechaniki gier cywilizacyjnych: wybór kart za kolejnych epok, liderów, ustroje, gospodarkę, kulturę i oczywiście mechanizm wojny i wyniszczenia przeciwnika. Unikalną mechaniką jest sposób zakupu kart, który lekko przypomina licytację, lecz jest bardziej dynamiczny i konfrontacyjny.
Niczym niewidzialna ręka kierująca przeznaczeniem, będziesz wyznaczać niepowtarzalną ścieżkę dla swego narodu poprzez rozwój w dziedzinie Wiedzy, Budownictwa, Militariów i Ustroju. Z pomocą charyzmatycznych Przywódców poprowadzisz swój lud przez ciężkie czasy, zbudujesz też wspaniałe Cuda, by cały świat mógł podziwiać Twoje osiągnięcia.
Emocje, wybory, poczucie rozwoju cywilizacji i unikalne napięcie, a wszystko to zaklęte w godzinnej rozgrywce. Taka jest Krótka historią cywilizacji.
Jak grać?
Każdy z graczy, jeśli chce pozyskać kartę musi w nią wpierw zainwestować pewną ilość zasobów. Inwestycja może zostać zakończona dopiero w kolejnej turze. W międzyczasie inny gracz może ją "odstrzelić" i dołączyć do swojej cywilizacji. Jednak w takim przypadku pierwotny inwestor zarabia dużą ilość zasobów. Gracze zmagają się zatem z dylematami. Czy dać ofertę zaporową, która uniemożliwi wykup karty przez innego gracza, czy zaryzykować i liczyć, że nikt nie będzie nią zainteresowany? Może lepiej zainwestować w kartę, na którą czai się przeciwnik, licząc na łatwy zarobek, a ryzykując, że przeciwnik z niej zrezygnuje?
Nagrody i wyróżnienia
Pliki i strony związane z grą
Akcesoria do gry
-
Koszulki Rebel (65x100 mm) Griffin 100 sztuk
liczba sztuk: 1
Gry z serii
Cena gry
-
AM76
59.90 PLN