Krótka Historia Cywilizacji
Pudełko wymiary
20 x 20 x 6 cm
20 x 20 x 6 cm
Waga około
0.6 kg
Ocena
6.95
Rekomendowane gry dla Ciebie
Producent
Lucrum Games
Kategorie
Gra karciana (Card Game)
Cywilizacyjna (Civilization)
Pozycja na BGG
1553
Ocena na BGG
6.95/10 na 982 głosy
Nazwa oryginalna
The Flow of History
Mechaniki
Licytacja (Auction/Bidding)
Wzajemne zniszczenie (Take That)
Wydanie
polskie
Instrukcja
polska
Wiek
od 12 lat
Liczba graczy
od 2 do 5 osób
Czas gry
od 60 do 90 min.
Rok premiery
2016
Rok wydania
2018
Autor
Jesse Li

Opis

Krótka historia cywilizacji to gra kierowana raczej do zaawansowanych graczy, lecz bardzo elegancka, zwięzła i pozwalająca zakończyć partię w okolicach godziny, nawet przy pełnym składzie osobowym. Autorem tego tytułu jest młody, utalentowany projektant rodem z Tajwanu Jesse Li, który zasłynął już takimi tytułami, jak Guns & Steel oraz Ponzi Scheme.

Spotkamy tu typowe mechaniki gier cywilizacyjnych: wybór kart za kolejnych epok, liderów, ustroje, gospodarkę, kulturę i oczywiście mechanizm wojny i wyniszczenia przeciwnika. Unikalną mechaniką jest sposób zakupu kart, który lekko przypomina licytację, lecz jest bardziej dynamiczny i konfrontacyjny.

Niczym niewidzialna ręka kierująca przeznaczeniem, będziesz wyznaczać niepowtarzalną ścieżkę dla swego narodu poprzez rozwój w dziedzinie Wiedzy, Budownictwa, Militariów i Ustroju. Z pomocą charyzmatycznych Przywódców poprowadzisz swój lud przez ciężkie czasy, zbudujesz też wspaniałe Cuda, by cały świat mógł podziwiać Twoje osiągnięcia.

Emocje, wybory, poczucie rozwoju cywilizacji i unikalne napięcie, a wszystko to zaklęte w godzinnej rozgrywce. Taka jest Krótka historią cywilizacji. 

Jak grać? 

Każdy z graczy, jeśli chce pozyskać kartę musi w nią wpierw zainwestować pewną ilość zasobów. Inwestycja może zostać zakończona dopiero w kolejnej turze. W międzyczasie inny gracz może ją "odstrzelić" i dołączyć do swojej cywilizacji. Jednak w takim przypadku pierwotny inwestor zarabia dużą ilość zasobów. Gracze zmagają się zatem z dylematami. Czy dać ofertę zaporową, która uniemożliwi wykup karty przez innego gracza, czy zaryzykować i liczyć, że nikt nie będzie nią zainteresowany? Może lepiej zainwestować w kartę, na którą czai się przeciwnik, licząc na łatwy zarobek, a ryzykując, że przeciwnik z niej zrezygnuje?

Nagrody i wyróżnienia

Akcesoria do gry

  • Koszulki Rebel (65x100 mm) Griffin 100 sztuk
    Koszulki Rebel (65x100 mm) Griffin 100 sztuk
    liczba sztuk: 1

Gry z serii

Cena gry

Zdjęcia gry z serwisu BoardGameGeek

Komentarze i opinie na temat gry

Data Publikacji 2018-04-26 14:11:43