nie7 Cudów Świata: Armada
- Pudełko wymiary
- 14.5 x 28.5 x 8.5 cm
- Waga około
- 0.9 kg
7.98
- Producent
- Rebel
- Kategorie
- starożytność (Ancient)
gra karciana (Card Game)
rozbudowa miasta (City Building)
cywilizacyjna (Civilization)
dodatek do gry (Expansion for Base-game) - Ocena na BGG
- 7.98/10 na 2670 głosy
- Nazwa oryginalna
- 7 Wonders: Armada
- Mechaniki
- draft (Closed Drafting)
zarządzanie ręką (Hand Management)
zbiory zasobów (Set Collection)
symultaniczny wybór (Simultaneous Action Selection)
partnerstwo (Team-Based Game)
--------- (Tech Trees / Tech Tracks)
różne zdolności graczy (Variable Player Powers) - Wydanie
- polska
- Instrukcja
- polska
- Wiek
- od 10 lat
- Liczba graczy
- od 3 do 7 osób
- Czas gry
- od 40 do 40 min.
- Rok premiery
- 2018
- Rok wydania
- 2018
- Autor
- Antoine Bauza
- Nazwa oryginalna
- 7 Wonders: Armada
- Ocena na BGG
- 8.05
- Poziom trudności
- 2.76 na 5
- Pudełko zawiera
- *8 plansz Stoczni
*32 figurki statków (po 8 w każdym z 4 kolorów)
*24 karty Armady (8 kart Ery I, 8 kart Ery II, - kart Ery III)
*27 kart Wysp (9 poziomu 1, 9 poziomu 2, 9 poziomu 3)
*2 żetony Najazdu
*6 monet o wartości „6”
*4 karty pomocy
*notes punktacji
*instrukcja
*48 żetonów Konfliktów Morskich
*6 żetonów Konfliktów Lądowych
Opis
Wypłyń na szerokie wody
Armada to rozszerzenie do gry 7 Cudów Świata, które można łączyć z samą wersją podstawową lub dowolną kombinacją dodatków. Dzięki niemu do gry zostaje wprowadzony element rywalizacji nie tylko między sąsiadami, ale również wśród wszystkich uczestników rozgrywki zasiadających przy stole.
Co do gry wprowadza dodatek Armada?
Na początku gry każdy z graczy, oprócz planszy swojego cudu, otrzymuje również oddzielną planszę morską, po której będzie przemieszczał swoje znaczniki flot. Floty występują w 4 kolorach odpowiadającym kolorom kart (czerwone, niebieskie, zielone żółte) i podczas zagrywania karty w danym kolorze można dopłacić surowcami wskazanymi na planszy, aby przesunąć daną flotę o jedno miejsce do przodu.
- Dopłacając za zagranie czerwonej karty zwiększamy swoją morską siłę militarną, dzięki której na koniec każdej epoki atakujemy wszystkich graczy przy stole.
- Żółte karty uruchamiają flotę handlową, zaopatrującą nas w złoto i co drugie pole wymuszającą stratę złota przez przeciwników.
- Niebieskie karty przemieszczają flotę dyplomatyczną. Dostajemy punkty zwycięstwa i mały bonus do morskiej siły militarnej, jeśli dotrzemy do końca tego toru.
- Zielone karty odpowiadają za flotę kolonizacyjną - dzięki niej będziemy odkrywać nowe terytoria w postaci kart, a tam możemy odkryć rozmaite rzeczy, surowce, punkty zwycięstwa - nigdy nie wiadomo na co się trafi, ale jedno jest pewne - będzie to bardzo duży bonus.
Armada dodaje do gry kolejną warstę decyzji czyniąc ją bardziej rozbudowaną. Jest wysoko oceniany wśród fanów serii, nie tylko za fantastyczne wykonanie, ale przede wszystkim za nienachalną implementację dodatkowych zasad, które w naturalny sposób wpasowują się w podstawową mechanikę rozgrywki.
Nagrody i wyróżnienia
Pliki i strony związane z grą
Akcesoria do gry
Gry z serii
-
7 Cudów Świata: Budowle
samodzielna gra -
stare7 Cudów Świata
samodzielna gra -
7 Cudów Świata: Babel
dodatek -
7 Cudów Świata: Drewniany Insert
dodatek -
nie7 Cudów Świata: Armada
dodatek -
nie7 Cudów Świata: Liderzy
dodatek -
nie7 Cudów Świata: Miasta
dodatek -
nie7 Cudów Świata: Wonder Pack
dodatek
Cena gry
-
AM76
96.00 PLN