nieWyspa Skarbów: Złoto Johna Silvera
- Pudełko wymiary
- 29.5 x 29.5 x 8 cm
- Waga około
- 1.9 kg
7.21
- Producent
- Rebel
- Kategorie
- blef (Bluffing)
dedukcja (Deduction)
odkrywanie (Exploration)
na podstawie powieści (Novel-based)
piraci (Pirates) - Pozycja na BGG
- 769
- Ocena na BGG
- 7.21/10 na 6510 głosy
- Nazwa oryginalna
- Treasure Island
- Mechaniki
- --------- (Deduction)
zarządzanie ręką (Hand Management)
rysowanie linii (Line Drawing)
--------- (Measurement Movement)
ukryte informacje (Secret Unit Deployment)
opowiadanie (Storytelling)
partnerstwo (Team-Based Game)
różne zdolności graczy (Variable Player Powers) - Wydanie
- polskie
- Instrukcja
- polska
- Wiek
- od 10 lat
- Liczba graczy
- od 2 do 5 osób
- Czas gry
- od 45 do 45 min.
- Rok premiery
- 2018
- Rok wydania
- 2019
- Autor
- Marc Paquien
- Nazwa oryginalna
- Treasure Island
- Ocena na BGG
- 7.30
- Pozycja na BGG
- 645
- Poziom trudności
- 2.28 na 5
- Pudełko zawiera
- * 5 zasłonek
* 5 pionków
* 4 żetony kolejności
* 4 arkusze na notatki
* 4 mapy piratów
* plansza wyspy
* 4 karty postaci
* 2 małe linijki
* linijka
* duży szablon poszukiwania
* mały szablon poszukiwania
* 5 mazaków
* duży kompas
* mały kompas
* 11 wskazówek obszarowych
* 8 wskazówek kompasu
* dwustronna plansza kalendarza
* 11 wskazówek czarnej plamy
* 7 wskazówek początkowych
* 8 żetonów informacji
* 6 żetonów skrzyni
* żeton skarbu
* skrzynia
* dwustronna mapa Długiego Johna Silvera
* cyrkiel
* instrukcja
Opis
Wyspa skarbów to gra, podczas której bierzecie udział w ekscytującym poszukiwaniu ukrytego skarbu. Jeden z graczy wciela się w kapitana Długiego Johna Silvera. Tylko on wie, gdzie został ukryty skarb. Na jego nieszczęście, załoga postanowiła go uwięzić i przywłaszczyć sobie majątek! Aby tego dokonać, zdradzieccy piraci, czyli pozostali gracze, przesłuchują Długiego Johna i przekopują wyspę. Ten musi ich zwodzić i w odpowiednim momencie zbiec z więzienia, by zabezpieczyć swój skarb, zanim położy na nim łapy zbuntowana załoga!
Na samym początku należy wybrać gracza, który wcieli się w Długiego Johna Silvera. Jego cel będzie taki sam jak pozostałych graczy-piratów (zdobycie skarbu), jednak sposobem gry będzie różnił się od reszty. Podczas gdy piraci będą eksplorowali mapę, on sam będzie musiał udzielać im wskazówek – oczywiście w taki sposób, aby nie poszło im zbyt łatwo.
Rozgrywka jest podzielona na serię tur i kończy się, gdy któryś z graczy (John lub jeden z piratów) znajdzie skarb.
Kolejne tury wyznaczane są przez kalendarz – to on wskazuje, który z piratów będzie wykonywał swoją turę (jeden konkretnego dnia). Kalendarz zawiera również losowy układ wydarzeń wpływających na rozgrywkę i określających typy wskazówek udzielanych przez Johna Silvera.
Udzielając wskazówek John Silver może zarówno mówić prawdę, jak i blefować (o ile uzyskał już prawo do blefu). Udzielając wskazówki, oznacza ją odpowiednim żetonem; żeton prawdy oznacza, że wskazówka jest prawdziwa, natomiast żeton blefu… Cóż, po jego użyciu nigdy nic nie wiadomo. Typy wskazówek udzielanych przez Johna są różne i odnoszą się do tego, czy na danym obszarze mapy znajdziemy skarb, czy też nie.
Piraci w ramach swoich akcji mogą przemieszczać się po planszy oraz przeszukiwać jej obszary. W przypadku przeszukiwania John Silver nie może skłamać – jeśli na obszarze zaznaczonym przez pirata jest skarb, wygrywa on grę.
W momencie, w którym John Silver ucieknie z więzienia (w kalendarzu pojawi się odpowiednie wydarzenie), zmienia się tryb gry. Nie pojawiają się już nowe wskazówki, a sam John może rozgrywać akcje związane z poruszaniem się. Jeśli jego pionek stanie w miejscu skarbu zanim dotrą tam piraci – wygrywa.
dlaczego pokochasz tę grę?
- To wyjątkowe połączenie gry przygodowej z elementami blefu. Każdy z graczy, niezależnie od otrzymanej roli, będzie musiał działać w taki sposób, by nie zdradzić pozostałym zbyt wiele ze swoich planów.
- Dzięki dwóm rodzajom dostępnych ról gracze mogą sprawdzić się w różnych sytuacjach i sposobach prowadzenia gry. John Silver pozornie ma mniejszą kontrolę nad sytuacją, musi więc sprytnie wykorzystywać swoje możliwości. Z kolei piraci, dzięki unikalnym zdolnościom, analizie sytuacji i podejmowanym na bieżąco decyzjom, czynią każdą rozgrywkę wyjątkową.
- Choć w grze nie ma minutnika odliczającego czas, wszyscy dobrze wiedzą, że jego upływ działa na ich niekorzyść. Analizując dane musimy być szybsi od pozostałych uczestników, a gdy do gry wkracza sam John Silver, tempo staje się jeszcze bardziej odczuwalne.
Nagrody i wyróżnienia
Pliki i strony związane z grą
Akcesoria do gry
Gry z serii
Cena gry
-
AM76
132.90 PLN