nieWyspa Skarbów: Złoto Johna Silvera
Pudełko wymiary
29.5 x 29.5 x 8 cm
29.5 x 29.5 x 8 cm
Waga około
1.9 kg
Ocena
7.21
Rekomendowane gry dla Ciebie
Producent
Rebel
Kategorie
blef (Bluffing)
dedukcja (Deduction)
odkrywanie (Exploration)
na podstawie powieści (Novel-based)
piraci (Pirates)
Pozycja na BGG
769
Ocena na BGG
7.21/10 na 6510 głosy
Nazwa oryginalna
Treasure Island
Mechaniki
--------- (Deduction)
zarządzanie ręką (Hand Management)
rysowanie linii (Line Drawing)
--------- (Measurement Movement)
ukryte informacje (Secret Unit Deployment)
opowiadanie (Storytelling)
partnerstwo (Team-Based Game)
różne zdolności graczy (Variable Player Powers)
Wydanie
polskie
Instrukcja
polska
Wiek
od 10 lat
Liczba graczy
od 2 do 5 osób
Czas gry
od 45 do 45 min.
Rok premiery
2018
Rok wydania
2019
Autor
Marc Paquien
Nazwa oryginalna
Treasure Island
Ocena na BGG
7.30
Pozycja na BGG
645
Poziom trudności
2.28 na 5
Pudełko zawiera
* 5 zasłonek
* 5 pionków
* 4 żetony kolejności
* 4 arkusze na notatki
* 4 mapy piratów
* plansza wyspy
* 4 karty postaci
* 2 małe linijki
* linijka
* duży szablon poszukiwania
* mały szablon poszukiwania
* 5 mazaków
* duży kompas
* mały kompas
* 11 wskazówek obszarowych
* 8 wskazówek kompasu
* dwustronna plansza kalendarza
* 11 wskazówek czarnej plamy
* 7 wskazówek początkowych
* 8 żetonów informacji
* 6 żetonów skrzyni
* żeton skarbu
* skrzynia
* dwustronna mapa Długiego Johna Silvera
* cyrkiel
* instrukcja

Opis

Wyspa skarbów to gra, podczas której bierzecie udział w ekscytującym poszukiwaniu ukrytego skarbu. Jeden z graczy wciela się w kapitana Długiego Johna Silvera. Tylko on wie, gdzie został ukryty skarb. Na jego nieszczęście, załoga postanowiła go uwięzić i przywłaszczyć sobie majątek! Aby tego dokonać, zdradzieccy piraci, czyli pozostali gracze, przesłuchują Długiego Johna i przekopują wyspę. Ten musi ich zwodzić i w odpowiednim momencie zbiec z więzienia, by zabezpieczyć swój skarb, zanim położy na nim łapy zbuntowana załoga!

Na samym początku należy wybrać gracza, który wcieli się w Długiego Johna Silvera. Jego cel będzie taki sam jak pozostałych graczy-piratów (zdobycie skarbu), jednak sposobem gry będzie różnił się od reszty. Podczas gdy piraci będą eksplorowali mapę, on sam będzie musiał udzielać im wskazówek – oczywiście w taki sposób, aby nie poszło im zbyt łatwo.

Rozgrywka jest podzielona na serię tur i kończy się, gdy któryś z graczy (John lub jeden z piratów) znajdzie skarb.

Kolejne tury wyznaczane są przez kalendarz – to on wskazuje, który z piratów będzie wykonywał swoją turę (jeden konkretnego dnia). Kalendarz zawiera również losowy układ wydarzeń wpływających na rozgrywkę i określających typy wskazówek udzielanych przez Johna Silvera.

Udzielając wskazówek John Silver może zarówno mówić prawdę, jak i blefować (o ile uzyskał już prawo do blefu). Udzielając wskazówki, oznacza ją odpowiednim żetonem; żeton prawdy oznacza, że wskazówka jest prawdziwa, natomiast żeton blefu… Cóż, po jego użyciu nigdy nic nie wiadomo. Typy wskazówek udzielanych przez Johna są różne i odnoszą się do tego, czy na danym obszarze mapy znajdziemy skarb, czy też nie.

Piraci w ramach swoich akcji mogą przemieszczać się po planszy oraz przeszukiwać jej obszary. W przypadku przeszukiwania John Silver nie może skłamać – jeśli na obszarze zaznaczonym przez pirata jest skarb, wygrywa on grę.

W momencie, w którym John Silver ucieknie z więzienia (w kalendarzu pojawi się odpowiednie wydarzenie), zmienia się tryb gry. Nie pojawiają się już nowe wskazówki, a sam John może rozgrywać akcje związane z poruszaniem się. Jeśli jego pionek stanie w miejscu skarbu zanim dotrą tam piraci – wygrywa.

dlaczego pokochasz tę grę?

  • To wyjątkowe połączenie gry przygodowej z elementami blefu. Każdy z graczy, niezależnie od otrzymanej roli, będzie musiał działać w taki sposób, by nie zdradzić pozostałym zbyt wiele ze swoich planów.
  • Dzięki dwóm rodzajom dostępnych ról gracze mogą sprawdzić się w różnych sytuacjach i sposobach prowadzenia gry. John Silver pozornie ma mniejszą kontrolę nad sytuacją, musi więc sprytnie wykorzystywać swoje możliwości. Z kolei piraci, dzięki unikalnym zdolnościom, analizie sytuacji i podejmowanym na bieżąco decyzjom, czynią każdą rozgrywkę wyjątkową.
  • Choć w grze nie ma minutnika odliczającego czas, wszyscy dobrze wiedzą, że jego upływ działa na ich niekorzyść. Analizując dane musimy być szybsi od pozostałych uczestników, a gdy do gry wkracza sam John Silver, tempo staje się jeszcze bardziej odczuwalne.

Nagrody i wyróżnienia

Akcesoria do gry

Gry z serii

Cena gry

Zdjęcia gry z serwisu BoardGameGeek

Komentarze i opinie na temat gry

Data Publikacji 2019-03-02 08:47:09
TREASURE ISLAND