Might Magic - Heroes
- Pudełko wymiary
- 30 x 30 x 7.5 cm
- Waga około
- 1.9 kg
6.48
- Producent
- Axel
- Kategorie
- rozbudowa miasta (City Building)
fantasy (Fantasy)
walka (Fighting)
na podstawie gry wideo (Video Game Theme)
gry wojenne (Wargame) - Pozycja na BGG
- 5941
- Ocena na BGG
- 6.48/10 na 629 głosy
- Nazwa oryginalna
- Might & Magic Heroes
- Mechaniki
- kontrola obszarów (Area Majority / Influence)
rzucanie kośćmi (Dice Rolling)
zarządzanie ręką (Hand Management)
plansza modułowa (Modular Board)
zróżnicowanie kolejności akcji (Variable Phase Order)
różne zdolności graczy (Variable Player Powers) - Wydanie
- polskie
- Instrukcja
- polska
- Wiek
- od 12 lat
- Liczba graczy
- od 2 do 4 osób
- Czas gry
- od 120 min.
- Edycja
- 1
- Rok premiery
- 2012
- Rok wydania
- 2012
- Autor
- Marcin Tomczyk
Opis
Klasyczny komputerowy hit tym razem na planszy!
Might&Magic Heroes: Gra planszowa przeznaczona jest dla 2-4 graczy. Każdy z uczestników prowadzi jedną z frakcji i dąży do objęcia panowania nad krainami Ashanu.
Na początku gracze dysponują jednym bohaterem z niewielką armią i małym, nierozwiniętym jeszcze miastem. Z czasem heros staje się coraz potężniejszy, jego armia większa, a miasto zamienia się w potężną metropolię. Gracze rekrutują kolejne postacie, zdobywają kontrolę nad kopalniami, które produkują zasoby i złoto dla frakcji, pokonują panoszące na się planszy potwory, zdobywają magiczne artefakty. Dzięki temu stają się potężniejsi i nieuchronnie zbliżają się do konfrontacji z innymi uczestnikami rozgrywki. W ostatecznym starciu zwycięży frakcja najlepiej rozwinięta, posiadająca kilku herosów, liczne armie i rozbudowane miasto. Dziedzicem i nowym władcą krain zostanie gracz, który zgromadzi w czasie gry największą potęgę – to on, zdobywszy władzę w Ashanie, wygra grę.
Cel gry:
Celem każdego gracza jest zdobycie określonej liczby punktów Potęgi. Grający, który osiągnie go jako pierwszy, zwycięża.Gra kończy się, gdy któryś gracz osiągnie wymaganą liczbę punktów lub po zakończeniu rundy, w której dobrano ostatnią kartę z Talii Tygodni. Wygrywa gracz, który do tego czasu zgromadził najwięcej punktów Potęgi.
Przygotowanie do gry:
Każdy uczestnik musi wybrać jedną z czterech dostępnych frakcji: Przystań, Nekropolię, Sanktuarium lub Twierdzę. Następnie wszyscy grający otrzymują związane z wybraną frakcją komponenty: karty herosów i planszę miasta wraz z pionami, zestaw żetonów jednostek i budynków, talię kart umiejętności (Siła oraz Magia) oraz
4 karty akcji i znaczniki kontroli. W dalszej kolejności gracze przygotowują planszę, reprezentującą krainę Ashan w której toczy się walka o władzę.
Plansza jest modularna: składa się z maksymalnie 16 kafelków i w każdej rozgrywce inna, tworząc dla graczy nowe możliwości i wyzwania. Na planszy znajdują się kluczowe dla gry miejsca – kontrola nad nimi zapewnia Potęgę – a także mniej istotne lokacje, dające jednorazową korzyść. Oczywiście, aby herosi nie mieli za łatwo, na planszę trafiają też różnorakie stwory i istoty, na które mogą natrafić w trakcie gry. Gracze umieszczają na planszy swoje miasta, przygotowują talię artefaktów, magicznych zwojów, skarbów oraz talię tygodni, która wyznacza upływ rud w grze. Każdy wybiera herosa, z którym rozpocznie grę, otrzymuje początkową armię i 3 karty akcji (czwartą można zdobyć w czasie gry). Gracze tworzą też magazyn zasobów i skarbiec ze złotem, dobierając odpowiednie żetony.
Rozgrywka:
Gra podzielona jest na szereg rund. Każdą rozpoczyna Pierwszy gracz. Po nim grają kolejni, według ruchu wskazówek zegara. Gdy przychodzi jego kolej, gracz zagrywa jedną ze swoich kart akcji. Znajdują się na niej dwie możliwe akcje – grający wybiera jedną z nich, a następnie wykonuje. Podczas wykonywania akcji gracze aktywują herosów, przemieszczają ich po planszy, toczą bitwy - ale również rozbudowują miasto i rekrutują nowe jednostki. Wykonując ruch, gracz może przemieścić wszystkich swoich herosów, toczyć bitwy, eksplorować pola planszy i przejmować kontrolę nad kluczowymi kopalniami. Oprócz zwykłego ruchu możliwa jest też podróż przez portale.
Bitwy rozgrywane są przy pomocy żetonów jednostek, kości oraz mini-planszy. Oczywiście, wynik starcia zależy od umiejętności herosa, kompozycji armii oraz posiadanych artefaktów, nie tylko do ślepego losu. Szereg zdolności bojowych jednostek wpływa na przebieg i wynik bitwy. Herosi walczą nie tylko z potworami – zmagają się też między sobą. Nie istnieje natomiast możliwość zdobycia stolicy innego gracza i wyeliminowania go całkowicie z gry.
Wybierając akcję Pozyskania surowców, gracz wydobywa w swoich kopalniach i tartakach zasoby oraz złoto. Dodatkowe żetony można pozyskać posiadając odpowiednie budowle, artefakty lub umiejętności.
W akcji Rekrutacji gracz werbuje nowe jednostki. Może też pozyskać kolejnego herosa dla swojej frakcji oraz ulepszać już posiadane armie.
Podczas akcji Budowy, gracz wznosi w stolicy kolejne budynki lub zwiększa wielkość miasta. Dzięki temu może rekrutować, nowe silniejsze jednostki i wznosić lepsze, bardziej zawansowane budynki.
Rozwój Bohatera:
W trakcie gry herosi zdobywają doświadczenie, tocząc walkę i wykonując rozmaite akcje.
Posiadanie odpowiedniej ilości doświadczenia zapewnia dostęp do nowych umiejętności, znacznie zwiększających możliwości postaci. Bohatera można też wzmocnić przy pomocy artefaktów i magicznych zwojów.Kolejny aspekt rozwoju herosa to komponowanie armii. Każdego herosa ogranicza umiejętność dowodzenia i do jego armii nie można zwerbować nieskończonej liczby jednostek. Dlatego trzeba dobrze wyważyć ich liczbę, nie zapominając przy tym o potencjale samego herosa w bitwach.
Pudełko zawiera:
- 16 kafelków planszy
- 4 plansze miast
- tor inicjatywy
- 12 kart herosów
- 150 kart do gry (min.umiejętnosci, artefakty, akcje)
- ponad 300 różnych żetonów
- 60 drewnianych znaczników kontroli
- 12 pionków herosów
- 4 drewniane piony miast
- 1 specjalna kostka elitarnych jednostek
- 5 kości K8
- instrukcja
Nagrody i wyróżnienia
Pliki i strony związane z grą
- FAQ i errata
- Instrukcja gry
- Naklejki na błędnie wydrukowane żetony (uwaga, wypraski z poprawnymi żetonami dodajemy do każdego egzemplarza gry)
- Oficjalna strona gry
- Recenzja w serwisie Board Times
- Recenzja w serwisie Gamesfanatic.pl
- Recenzja w serwisie grybezprądu.pl
- Scenariusz "Równowaga żywiołów"
- Scenariusz "To nie jest kraj dla orków i ludzi"
- Spostrzeżenia na temat gry w serwisie Board Times
- Informacje o grze na BoardGameGeek
Akcesoria do gry
Gry z serii
Cena gry
-
AM76
169.00 PLN