51. Stan: Nowa Era
- Pudełko wymiary
- 19 x 28 x 7 cm
- Waga około
- 0.7 kg
7.46
- Producent
- Portal
- Kategorie
- gra karciana (Card Game)
rozbudowa miasta (City Building)
ekonomiczna (Economic)
science Fiction (Science Fiction) - Pozycja na BGG
- 1953
- Ocena na BGG
- 7.46/10 na 1314 głosy
- Nazwa oryginalna
- The New Era
- Mechaniki
- zarządzanie ręką (Hand Management)
dociąganie kart (Open Drafting)
--------- (Ownership)
TRN-04 progresywna kolejność (Turn Order: Progressive)
różne zdolności graczy (Variable Player Powers)
zajmowanie pól akcji (Worker Placement) - Wydanie
- polskie
- Instrukcja
- polska
- Wiek
- od 10 lat
- Liczba graczy
- od 2 do 5 osób
- Czas gry
- od 35 do 95 min.
- Rok premiery
- 2011
- Autor
- Ignacy Trzewiczek
- Pudełko zawiera
- *95 Kart Lokacji i Natychmiastowych
*5 Kart Bazy (po 1 dla każdej frakcji)
*5 kart Umowy z innym graczem (po 1 dla każdej frakcji)
*5 Frakcyjnych Kart Kontaktu (po 1 dla każdej frakcji)
*161 żetonów różnego rodzaju
*22 drewniane pionki Robotników
*48 różnokolorowych znaczników Surowców
*tor punktacji ze skrótem zasad
*instrukcja
Opis
Historia ludzkości rozpoczyna się od nowa. Witaj u świtu Nowej Ery!
W trzydzieści lat po zniszczeniu Stanów Zjednoczonych bronią masowego rażenie pięć frakcji stanie do wojny by zdominować pozostałych i rządzić tym, co jeszcze z ludzi zostało. Stan 51 to gra karciana w postapokaliptycznym klimacie Neuroshimy, ze sprawną mechaniką, mnogością możliwości i strategii!
Stan 51 to przygoda dla 2 do 5 graczy, która skończy się zwycięstwem osoby, która w jakimkolwiek momencie zdobędzie 33 lub więcej punktów zwycięstwa. Po wylosowaniu Frakcji (dobierają do niej odpowiednie komponenty), którą będziemy dowodzić, gracze otrzymują po 4 karty i rozpoczynamy rozgrywkę! Tura dzieli się na kilka etapów (wykonywanych naprzemiennie przez uczestników), a pierwszym z nich jest tak zwane Wypatrywanie. Z talii zakrytych kart dociągamy 5 i kładziemy je na stole awersami do góry i dociągamy po jednej karcie odkrytej i jeden z talii. W taki sposób, przybywa nam kart na ręce (tak, jakbyśmy zwiększyli zasięg znanego nam terenu). Kolejnym etapem jest faza Produkcji, tutaj Karty Bazy, zagrane wcześniej karty Lokacji i podpisane umowy przynoszą nam korzyści- robotników, żetony kontaktów, surowce i punkty zwycięstwa. Teraz przechodzimy do najważniejszej fazy- Akcji. Tutaj gracze mogą zagrywać karty Lokacji z ręki (jeśli pozwalają na to żetony kontaktów), wysyłać robotników do pracy w swoich bądź cudzych Lokacjach, niszczyć (swoje, bądź innych Lokacje), odbudowywać, nawiązywać umowy, dociągać karty z talii… mogą wiele, jeśli oczywiście pozwala nam na to zasób żetonów, surowców i robotników. Świetnym rozwiązaniem jest to, że jedną kartę Lokacji można zagrać na 3 sposoby- najechać i jednorazowo dostać surowce, podpisać z nią umowę, lub podpiąć lokację do bazy i mieć ją na własność! Wszystko w zależności od posiadanych ilości żetonów kontaktu. Prawdziwy popis strategii, odzwierciedlenie surowych warunków życia w Stanie 51, to postapokalipytczna gratka. Jeśli wszyscy po wykonaniu Akcji spasują, przechodzimy do Podliczania Punktów Zwycięstwa z Kart Bazy i podłączonych Lokacji. Po rozliczeniu naszych Akcji, przesuwamy znacznik na torze punktacji i jeśli nikt nie zyskał 33 punktów, czyścimy obszar gry- odrzucamy niewykorzystane surowce (uwaga! Surowce się nie kumulują!), robotnicy wracają do bazy- a gracz z żetonem Pierwszeństwa, przekazuje go osobie po lewej i rozpoczynamy kolejną turę.
Czy podniesiesz Stany Zjednoczone z kolan? Czy wprowadzisz resztki ludzkości w Nową Erę? Czy Twoi podopieczni będą mogli spokojnie spać w Stanie 51? Co przyniesie Nowa Era jeśli to Tobie przyjdzie stanąć na czele Ocalałych? A może nie dane Ci będzie dożyć świtu Nowej Ery… Niezawodne uniwersum Neuroshimy, prawdziwe emocje związane z rozpaczliwymi próbami przetrwania- doskonale odzwierciedla gra „Stan 51”! Warto przetrwać by zagrać!
Nagrody i wyróżnienia
Pliki i strony związane z grą
- Artykuł o ikonografii w grze na stronie Świata Gier Planszowych
- Artykuł o interakcji w grze na stronie Świata Gier Planszowych
- Instrukcja gry
- Pierwsze wrażenia w serwisie Poltergeist
- Recenzja przekrojowa na blogu Artura
- Recenzja w programie Boardgames factory
- Recenzja w serwisie Esensja
- Recenzja w serwisie GamesFanatic
- Recenzja w serwisie grybezprądu.pl
- Recenzja w serwisie Kulkman's Gamebox
- Recenzja w serwisie Paradoks
- Recenzja w serwisie Poltergeist (1)
- Recenzja w serwisie Poltergeist (2)
- Recenzja z serwisu "W Pajęczej Sieci"
- Wideorecenzja "u Wookiego"
- Wideorecenzja w serwisie GameTrollTV
- Informacje o grze na BoardGameGeek
Akcesoria do gry
-
Koszulki FFG 63.5 x 88 mm 50 szt. Standard
liczba sztuk: 3 -
Koszulki Mayday 63.5 x 88 mm 50 szt - Standard Premium
liczba sztuk: 3 -
Koszulki Mayday 63.5 x 88 mm 100 szt. Standard
liczba sztuk: 2 -
Koszulki Mayday 63.5 x 88 mm 100 szt. Standard Ultra-Fit
liczba sztuk: 2
Gry z serii
-
51 Stan: Ultimate Edition
samodzielna gra -
51. Stan: Master Set
samodzielna gra -
niie51. Stan
samodzielna gra -
51. Stan: Nowa Era
samodzielna gra, dodatek -
51 Stan: Ziemia Niczyja
dodatek -
51. Stan: Moloch
dodatek -
51. Stan: Ruiny
dodatek -
51. Stan: Sojusznicy
dodatek -
51. Stan: Wrak Transportera
dodatek -
51. Stan: Zgliszcza
dodatek
Cena gry
-
AM76
79.00 PLN