Cosmoludo: Hokito
Pudełko wymiary
18 x 27 x 4.2 cm
18 x 27 x 4.2 cm
Waga około
0.5 kg
Ocena
6.61
Rekomendowane gry dla Ciebie
Producent
Rebel
Kategorie
logiczna (Abstract Strategy)
Pozycja na BGG
9332
Ocena na BGG
6.61/10 na 185 głosy
Nazwa oryginalna
Hokito
Mechaniki
ruch po punktach (Point to Point Movement)
--------- (Square Grid)
Wydanie
międzynarodowe
Instrukcja
polska
Wiek
od 8 lat
Liczba graczy
od 2 do 2 osób
Czas gry
od 6 do 20 min.
Rok premiery
2020
Rok wydania
2023
Autor
Claude Leroy
Nazwa oryginalna
Hokito
Ocena na BGG
6.59
Pozycja na BGG
10217
Poziom trudności
1.75 na 5
Pudełko zawiera
* plansza
* 18 białych pionków
* 18 czarnych pionków
Jest to samodzielna gra do serii Cosmoludo

Opis

Niebanalny pojedynek dwóch umysłów !

Przejmuj kontrolę nad stosami przeciwnika, twórz mosty i ścieżki, by osiągnąć strategiczne cele, a przede wszystkim działaj tak, by skończyć grę z jak największą liczbą punktów!

Cosmoludo: Hokito to abstrakcyjna gra logiczna dla dwóch osób, w której poruszamy pionkami po planszy, by tworzyć i przejmować jak najbardziej opłacalne stosy. Każda rozgrywka to zupełnie nowe wyzwanie, którego poziom trudności w pełni zależy od tego, jak zaawansowani są uczestnicy.

Na czym to polega?

  1. W Hokito gramy na planszy złożonej z 36 pól. Na samym początku każdy z graczy rozkłada losowo swoje pionki, zapełniając 3 rzędy po swojej stronie planszy.
  2. Uczestnicy na zmianę rozgrywają swoje tury, w których poruszają własnymi pionkami lub stosami, które kontrolują (czyli takimi, które mają na wierzchu ich pionek). 
  3. Jeśli gracz zdecyduje się poruszyć pojedynczym pionkiem, musi zakończyć ruch na innym pojedynczym pionku, a jeśli stosem - na innym stosie.
  4. W grze występują pionki w trzech rodzajach oznaczone od 1 do 3. Wartość pionka wskazuje, ile skoków wykonamy nim lub znajdującym się pod nim stosem, kiedy zdecydujemy się go poruszyć. 1 to pojedynczy skok, 2 to dokładnie dwa skoki itd. 
  5. Skok wykonuje się do pierwszego zajętego pola w wybranym kierunku, w linii prostej. Liczba mijanych po drodze pustych pól nie ma znaczenia. Kierunek można zmieniać tylko pomiędzy skokami, a ścieżka ruchu pionka w jednej turze nie może się przeciąć.
  6. W ten sposób gramy do momentu aż jeden z uczestników nie będzie mógł wykonać żadnego ruchu, a następnie podliczamy punkty. Pojedyncze pionki są warte tyle, ile wynosi ich oznaczenie wartości. Stosy kontrolowane przez gracza dają wynik wartości wierzchniego pionka pomnożonej przez liczbę żetonów w stosie. 

Dlaczego pokochasz tę grę?

  • To nie lada gratka dla wszystkich fanów abstrakcyjnych gier logicznych takich jak szachy, warcaby czy go.
  • Mnogość dostępnych możliwości, zwłaszcza na początku gry, sprawia, że sytuacja na planszy jest niezwykle zmienna, a przeciwnik zawsze może zaskoczyć nas niezwykle zmyślnym zagraniem.
  • Dzięki prostym zasadom szybko wytłumaczysz grę nowym osobom, a neutralny klimat pozwoli połączyć przy wspólnym stole przedstawicieli różnych pokoleń. 
  • Abstrakcyjne wyzwania świetnie sprawdzą się zarówno dla dzieci, by wspierać rozwój logicznego myślenia i przewidywania ruchów przeciwnika, jak i dla dorosłych oraz seniorów jako prewencja zaburzeń pamięci.

Nagrody i wyróżnienia

Akcesoria do gry

Gry z serii

Cena gry

Zdjęcia gry z serwisu BoardGameGeek

Komentarze i opinie na temat gry

Data Publikacji 2023-09-05 11:02:33