Ostoja
Pudełko wymiary
28 x 28 x 6 cm
28 x 28 x 6 cm
Waga około
0.9 kg
Ocena
8.03
Rekomendowane gry dla Ciebie
Producent
Rebel
Kategorie
zwierzęta (Animals)
środowisko naturalne (Environmental)
Pozycja na BGG
163
Ocena na BGG
8.03/10 na 8057 głosy
Nazwa oryginalna
Harmonies
Mechaniki
dociąganie kart (Open Drafting)
budowa schematów (Pattern Building)
rozmieszczanie elementów (Tile Placement)
Wydanie
polskie
Instrukcja
polska
Wiek
od 10 lat
Liczba graczy
od 1 do 4 osób
Czas gry
od 30 do 45 min.
Rok premiery
2024
Rok wydania
2024
Autor
Johan Benvenuto
Nazwa oryginalna
Harmonies
Ocena na BGG
9.03
Pozycja na BGG
14401
Poziom trudności
2.50 na 5
Pudełko zawiera
* instrukcja
* woreczek
* plansza główna
* 4 planszetki
* 4 karty pomocy
* 120 płytek
* 70 znaczników zwierząt
* 32 karty zwierząt
* 10 kart duchów natury
* 4 pionki duchów natury
* notes punktacji

Opis

Piękno dzikiej przyrody

Stwórz miniaturowy świat, w którym zwierzęta żyją w całkowitej harmonii z naturą! Ostoja to przepięknie ilustrowana gra strategiczna, w której każda z podejmowanych decyzji może okazać się kluczowa dla ostatecznego wyniku. Podczas zabawy umieszczamy kolorowe elementy krajobrazu na swoich planszetkach i tworzymy niezwykłe krainy. Aby wygrać, musimy zdobyć jak najwięcej punktów, w przemyślany sposób zakładając siedliska i przyciągając do nich zwierzęta.

Na czym to polega?

  1. Celem gry jest zdobycie jak największej liczby punktów za elementy krajobrazu i zgromadzone znaczniki zwierząt.
  2. W swojej turze bierzemy żetony krajobrazów z planszy głównej i umieszczamy je na swojej planszetce według zasad określonych w instrukcji. 
  3. Kolory oraz symbole żetonów reprezentują różne rodzaje terenów, a odpowiednie ich zestawy – siedliska. To właśnie na tych ostatnich będziemy się skupiać, by przyciągnąć zwierzęta.
  4. Raz na turę możemy wybrać jedną z odkrytych kart zwierząt. W ten sposób wyznaczamy sobie cele – każda z kart ma na dole układ żetonów krajobrazu, który musimy odwzorować na swojej planszetce, by dane zwierzę mogło pojawić się na naszym terenie.
  5. Układ siedliska na naszej planszetce musi być taki sam jak na karcie zwierzęcia, wliczając wysokość gór i drzew. Może być jednak obrócony w dowolną stronę.
  6. Gdy uda nam się odwzorować wskazany układ żetonów, możemy przenieść jeden ze znaczników zwierząt z karty na odpowiedni element krajobrazu na naszej planszetce. 
  7. Gra kończy się, gdy nie można dobrać wystarczającej liczby żetonów krajobrazu z woreczka lub gdy na planszy jednego z graczy pozostaną dwa (lub mniej) puste pola. Każdy z elementów krajobrazu punktuje na swój własny sposób (niektóre w zależności od wysokości, inne według zasad sąsiedztwa). Punkty zdobywamy też za zgromadzone znaczniki zwierząt.

Dlaczego pokochasz tę grę?

  • To świetny przykład gry, w której podstawowe zasady są proste, a całe piękno tkwi w zależnościach między elementami. Dopasowywanie poszczególnych rodzajów żetonów to wbrew pozorom nie lada wyzwanie, a gracze będą stale rozdarci między tworzeniem układów z kart zwierząt a skutecznym grupowaniem elementów terenu.
  • Poprzez wprowadzenie lub usunięcie z gry specjalnych karty duchów natury możemy modyfikować poziom trudności rozgrywki. Instrukcja zawiera też szereg wskazówek, dzięki którym pierwsza partia będzie nieco łatwiejsza, co usprawni poznawanie gry.
  • Instrukcja opisuje także specjalny, jednoosobowy wariant zabawy, który pozwala zapoznać się z mechanizmami, poćwiczyć lub spróbować pobić swój najwyższy wynik.

Nagrody i wyróżnienia

Akcesoria do gry

Gry z serii

Cena gry

Zdjęcia gry z serwisu BoardGameGeek

Komentarze i opinie na temat gry

Data Publikacji 2024-03-21 12:58:08