Szogun
- Pudełko wymiary
- 27 x 37 x 10.5 cm
- Waga około
- 2.1 kg
7.51
- Producent
- Rebel
- Kategorie
- ekonomiczna (Economic)
średniowiecze (Medieval)
rozbudowa terytorium (Territory Building) - Pozycja na BGG
- 286
- Ocena na BGG
- 7.51/10 na 14195 głosy
- Nazwa oryginalna
- Shogun
- Mechaniki
- planowanie ruchu (Action Queue)
kontrola obszarów (Area Majority / Influence)
ruch po obszarach (Area Movement)
licytacja (Auction / Bidding)
--------- (Cube Tower)
symultaniczny wybór (Simultaneous Action Selection)
zróżnicowanie kolejności akcji (Variable Phase Order) - Wydanie
- polskie
- Instrukcja
- polska
- Wiek
- od 12 lat
- Liczba graczy
- od 3 do 5 osób
- Czas gry
- od 90 do 120 min.
- Rok premiery
- 2005
- Rok wydania
- 2014
- Autor
- Dirk Henn
- Pudełko zawiera
- *1 plansza dwustronna
*53 Karty prowincji
*25 kart skrzyń wojennych
*5 kart specjalnych
*10 kart akcji
*12 kart wydarzeń
*5 kart Daimyo
*5 osobistych plansz
*310 kolorowych sześcianów
*20 zielonych sześcianów
*55 skrzyń wojennych
*5 znaczników punktów zwycięstwa
*5 znaczników ryżu
*80 żetonów budynków
*42 znaczniki buntu
*1 3-częściowa wieża bitewna
*1 tacka z przegródkami
*1 suplement
*1 instrukcja
Opis
Poprowadź swoje wojska i zostań Szogunem XVI-wiecznej Japonii!
W tej niezwykłej grze strategicznej celem jest zapewnienie dominacji swojego rodu, ale uwaga, nie będzie to takie proste. Poza umiejętnością prowadzenia wojen w Szogunie równie ważne będzie rozwijanie prowincji- militarnie, jak i kulturalnie, zapewnianie dobrobytu ludności i przede wszystkim dbanie o odpowiednią ilość zapasów żywności, by mieszkańcy naszych prowincji nie wznieśli buntu i nie zniszczyli naszych planów dominacji w Japonii od środka!
Szogun to gra dla 3 do 5 graczy. Dwustronną planszę umieszczamy na środku (strony różnią się rozmieszczeniem prowincji, więc rozgrywki będą się między sobą różnić), wieżę bitewną oraz 5 Kart Bonusów (o które uczestnicy będą się licytowali) w zasięgu ręki, natomiast graczom rozdajemy Plansze Gracza (z możliwymi akcjami), kartę postaci (wylosowaną lub wybraną), wojska w wybranym kolorze i zasoby. Początkowe rozstawienie jednostek na mapie jest zawarte na odwrocie plansz graczy. Gra Szogun podzielona jest na dwie części (dwa lata w feudalnej Japonii), a każda na trzy tury (wiosna, lato, jesień. Zimą podliczane są punkty i rozpatrywane bunty ludności). Początek każdej tury to licytacja o pierwszeństwo. Gracze układają zakryte karty licytacji- przedstawiające liczbę skrzyń, które zapłacą- na swojej Planszy Gracza. Osoba, która jest przeznaczy ich najwięcej, rozpoczyna grę. Gracze wykładają zakryte karty prowincji na poszczególnych polach akcji na swojej Planszy Gracza. A następnie w kolejności je wykonują. Dostępne jest 10 różnych pól akcji. Przykładowymi są: pobór ryżu, pobór skrzyń, werbowanie jednostek, postawienie zamku, wybudowanie świątyni, lub teatru. Dostępna jest też akcja ruchu wojsk- najczęściej w celu ataku. Przesuwamy wtedy swoje jednostki na sąsiednią prowincję (jedną jednostkę zostawiając w swojej prowincji) i wywołujemy bitwę. W Szogunie rozstrzygane są one poprzez wrzucenie wszystkich jednostek (obu stron) biorących udział w walce do Wieży Bitewnej. Wynik bitwy rozstrzygnięty jest przez kostki jednostek, które z niej wypadły (uwaga! Wieża jest tak skonstruowana by niektóre jednostki w niej zostawały!). Jeśli wygraliśmy, bo na tacce pod wieżą pojawiło się więcej naszych jednostek zdobyliśmy teren. Przeciwnik musi oddać nam kartę danej prowincji. Tak gra się toczy przez 3 tury. W czwartej- zimie- podliczamy punkty. Za największą ilość zamków(3 pkt.), świątyń (2pkt.) i teatrów (1pkt.) w regionie, za każdą prowincję i każdy budynek 1 pkt. Po 8 rundzie (czyli po drugim roku gry), gracz, który będzie miał największą liczbę punktów wygrywa!
Szogun to rewelacyjna przygoda dla wytrawnych graczy lubujących się w strategii! Świetnie działająca mechanika, możliwość wprowadzania przeciwników w błąd, ciekawy pomysł na rozstrzyganie losów bitwy i zmieniające się warunki zapewniające różnorodność to mocne strony gry! Całość doskonale ze sobą współgra! A piękne (już POLSKIE!) wydanie, opatrzone świetnymi grafikami sprawia, że klimat Japonii jest wręcz namacalny!
Nagrody i wyróżnienia
Pliki i strony związane z grą
- Instrukcja do gry
- Recenzja na blogu Goście serwisie znadplanszy.pl
- Recenzja na blogu Pełną parą na platformie znadplanszy.pl
- Recenzja na blogu Planszówkowe recenzje
- Recenzja na blogu Zwój ze Skelos
- Recenzja w serwisie Bestiariusz
- Recenzja w serwisie Board Times
- Recenzja w serwisie Games Fanatic
- Recenzja w serwisie GamesFanatic.pl
- Recenzja w serwisie Gildia.pl
- Recenzja w serwisie Gry Onet
- Recenzja w serwisie Histmag.org
- Recenzja w serwisie Polter.pl
- Recenzja w serwisie Poltergeist
- Recenzja w serwisie Portal Strategie
- Recenzja w serwisie Valkiria
- Unboxing na blogu W pajęczej sieci
- Unboxing w serwisie YouTube na kanale PolterTV
- Wideorecenzja na kanale Granie W Chmurach w serwisie YouTube
- Wideorecenzja w serwisie GameTrollTV
- Wideorecenzja w serwisie Gry planszowe u Wookiego
- Informacje o grze na BoardGameGeek
Akcesoria do gry
-
Koszulki FFG 44 x 68 mm 50 szt. - Mini European Red
liczba sztuk: 3 -
Koszulki Mayday 45 x 68 mm 100 szt. - Mini Euro
liczba sztuk: 2
Gry z serii
-
Szogun
samodzielna gra -
Szogun: Dwór Tenno
dodatek
Cena gry
-
AM76
219.00 PLN