Neuroshima HEX 3.0
Pudełko wymiary
30 x 30 x 7 cm
30 x 30 x 7 cm
Waga około
1.4 kg
Ocena
7.44
Producent
Portal
Kategorie
Walka (Fighting)
Science Fiction (Science Fiction)
Pozycja na BGG
185
Ocena na BGG
7.44/10 na 10268 głosy
Nazwa oryginalna
Neuroshima Hex!
Mechaniki
Zarządzanie ręką (Hand Management)
Hexagonalne pola (Hex-and-Counter)
Eliminacja graczy (Player Elimination)
Rozmieszczanie elementów (Tile Placement)
Różne zdolności graczy (Variable Player Powers)
Wydanie
polskie
Instrukcja
polska
Wiek
od 10 lat
Liczba graczy
od 2 do 4 osób
Czas gry
od 45 do 90 min.
Rok premiery
2006
Rok wydania
2013
Autor
Michał Oracz
Pudełko zawiera
*plansza
*140 żetonów (po 35 dla każdej z 4 armii)
*instrukcja wraz z opisami armii i poradami taktycznymi
Jest to samodzielna gra do serii Neuroshima HEX 3.0

Opis

Świat na kolanach!

Po 30-letniej wojnie, Stany Zjednoczone są jałowym, zniszczonym pustkowiem, a na północy zagnieździł się sprawca wszystkiego- Moloch. Oto trzecia odsłona kultowej gry Neuroshima Hex, osadzonej w postapokaliptycznym klimacie, odtwarzającej desperacką walkę ludzi o przetrwanie!

Rozpoczynając rozgrywkę, planszę ustawiamy na środku, a gracze wybierają stronę konfliktu. W podstawowej wersji Neuroshimy Hex do dyspozycji mamy cztery frakcje: Molocha- ciężkozbrojne maszyny; Posterunek- ostatnią zorganizowaną armie ludzi; Hegemonię- zrzeszone gangi; oraz Borgo- bandę mutantów. Po dokonaniu wyboru uczestnicy otrzymują 35 żetonów armii, ustawiają swój Sztab w dowolnym miejscy na planszy i rozpoczynamy. W turze gracz dociąga do trzech żetonów, mając możliwość zagrania dwóch, lub odrzucenia. Żetony dzielą się na trzy rodzaje. Są to jednostki- zadające obrażenia wręcz, bądź dystansowo i moduły- podnoszące cechy wojowników, leczące rany. Trzecim rodzajem są żetony natychmiastowe- dające efekt w momencie zagrania. Np. żeton „Snajper” pozwala ściągnąć z pola jednostkę przeciwnika, bez konieczności wywoływania bitwy. Bardzo ważnym żetonem natychmiastowym jest sama „Bitwa”. Po zagraniu go rozpatrywane są efekty z planszy według kolejności inicjatywy- najpierw te z 3, potem malejąco. Poszczególne części bitwy nazywane są sekwencjami. Jeśli jakaś jednostka została zabita zdejmuje się ją z planszy dopiero pod koniec danej sekwencji. Celem gry jest zniszczenie Sztabu przeciwnika- więc mądre rozmieszczenie jednostek jest kluczową sprawą w Neuroshimie Hex!

Dynamiczna, klimatyczna, porządnie wydana, z nową grafiką, chociaż to wciąż ta sama, kultowa gra planszowa! Neuroshima Hex 3.0 oferuje zredagowaną, klarowną instrukcje, karty referencyjne (znacznie ułatwiające wprowadzenie nowych graczy), oraz niespodziankę- Hexogłówki! Zbiór 55 zagadek logicznych dla jednego gracza. Uwaga! Mimo, iż w pudełku znajdują się 4 armie, Neuroshima Hex jest przystosowana do rozgrywek na 5-6 graczy! Dzięki wydaniu armii dodatkowych, bitwy stają się jeszcze bardziej emocjonujące! Wybierz swoją armię i zniszcz wrogi Sztab z Neuroshimą Hex 3.0!

Nagrody i wyróżnienia

Pliki i strony związane z grą

Akcesoria do gry

Cena gry

Zdjęcia gry z serwisu BoardGameGeek

Komentarze i opinie na temat gry

Data Publikacji 2013-11-25 20:53:55